Avatar billede darrich Novice
14. november 2008 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med folk der ikke lukker spørgsmål

Hej

Et foreslag til en nem måde at gøre noget ved problemet med folk der ikke lukker spørgsmål, til irritation for dem som hjælper.

Lav en begrænsning på antal af åbne spørgsmål f.eks. på 8-10 stk.
Hvis man vil åbne et nyt, er man nødt til at lukke et eksisterende på korrekt vis.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2008 - 08:05 #1
Det er for mange åbne på en gang.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. november 2008 - 08:10 #2
Alle åbne spørgsmål ældre end 1 mdr. skal lukkes før der kan oprettes et nyt, det må være rimeligt, for man skal ikke regne med at der kommer en løsning når der først er gået så lang tid.
Avatar billede roenving Novice
15. november 2008 - 10:29 #3
-- og begge angivne forslag er inkluderet i overvejelserne om den næste udgave af Eksperten, men kun udviklerne og deres chefer kan sige noget om hvilke, der inkluderes (og hvornår denne næste udgave kommer !-)
Avatar billede darrich Novice
17. november 2008 - 17:39 #4
Silbidor: Det præcise antal er jo altid en vurdering mellem begrænsning for dem som ikke lukker spørgsmål, og dem som gør men som kan være involveret i mange problemstillinger i perioder, så mit antal var blot et oplæg.

Godt at høre der sker noget på den front i et eller andet omfang.
Avatar billede darrich Novice
21. november 2008 - 13:40 #5
jeg lukker spørgsmålet :o)
Avatar billede c-holst Novice
28. november 2008 - 07:14 #6
Det vil naturligvis løse noget af problematikken.

tilbage står så en minoritet, om er nye engangsbrugere, som af forskellige årsager ikke vil sætte sig ind i tingene og respektere andres indsats. ps. Disse bruge kan jo så være gengangere:-)

et timeoutsystem, god ide.
begrænsning på åbne tråde, god ide

der vil altid være snydere, nassere, modstandere, afvigere...præcis som ude i den virkelige verden.