Avatar billede magle3 Nybegynder
12. november 2008 - 07:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Corel Paint Shop Pro

Hej.
Jeg har installeret Corel Paint Shop Pro men jeg mangler en facilitet så jeg kan få programmet til at være standard program for visnining af billeder.Den mulighed var der i de ældre Paint Shop Pro programmer.
Jeg kører med Windows Vista.
Det er irriterende at billeder pr. automatik "åbner sig i Windows
billegalleri "
I de ældre windows versioner var der en mulighed for selv at bestemme hvilket program der skulle benyttes til åbning af visse filer.
Den mulighed kan jeg ikke finde i vista.
vh
Bent
12. november 2008 - 09:24 #1
Højreklik på et billede
Vælg 'Åbn med...'->'Vælg standardprogram...'
Vælg det program filerne skal åbnes i, og marker feltet 'Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil'

Det er vist ca. sådan det har virket i de sidste mange versioner af Windows.
Avatar billede magle3 Nybegynder
12. november 2008 - 16:00 #2
hej erikjuul.
tak skal du have, det var jo simpelt og logisk.
Det burde jeg selv have kunne klare hvis jeg havde tænkt mig om.
Hvordan er det nu når jeg skal give dig point ?
Jeg kludrer altid idet.
12. november 2008 - 16:01 #3
Jeg skal lægge et svar, som du skal markere, og herefter acceptere.