Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
11. november 2008 - 12:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Typo3.

Jeg har prøvet at installertypo3 hos min webmaster one.com, hvor jeg har fået en database, som er navngivet efter mit domæne, under installationen af typo3, kan man angive server, brugernavn og kodeord for mysql server, men man kan ikke angive databasenavn, hvor skal jeg så gøre for at installer typo3.
Avatar billede jensgram Nybegynder
11. november 2008 - 12:56 #1
Hos deres support fik jeg at vide, at du i typo3/sysext/install/mod/class.tx_install.php skal ændre getDatabaseList() - linie 2346-52 hos mig:

    function getDatabaseList()    {
        $dbArr=array('mitsite_dk');
        //if ($result = $GLOBALS['TYPO3_DB']->sql_pconnect(TYPO3_db_host, TYPO3_db_username, TYPO3_db_password))    {
        //    $dbArr = $GLOBALS['TYPO3_DB']->admin_get_dbs();
        //}
        return $dbArr;
    }
Avatar billede jensgram Nybegynder
11. november 2008 - 12:58 #2
Eller blot:

    function getDatabaseList()    {
        return array('mitsite_dk');
    }

(Men så havde jeg aldrig været i stand til at finde det igen)
Avatar billede jensgram Nybegynder
11. november 2008 - 16:11 #3
PS: Da one.com IKKE har ImageMagick, er TYPO3 ret amputeret derpå ( måske du kan få glæde af http://typo3.org/extensions/repository/view/jb_gd_resize/current/ ). Desuden kan du hos one.com rende ind i problemer med memory limits og timeouts, så jeg droppede projektet igen :(
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
11. november 2008 - 16:57 #4
Det virkede tak for hjælpen :-)
Og tak for dit råd om ext jb_gd_resize.
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
11. november 2008 - 17:06 #5
Hej jensgram, hvordan giver jeg dig de 200 i points.
Avatar billede jensgram Nybegynder
11. november 2008 - 17:07 #6
Velbekomme
Avatar billede jensgram Nybegynder
11. november 2008 - 17:07 #7
Jeg skulle lige smide et svar.