Avatar billede minifido Nybegynder
10. november 2008 - 11:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

excel filer åbner meget langsomt

Hej.
jeg sider og tænker og har fået nedtur over det nu.

når jeg åbner et dokument i excel sider jeg og venter i godt og vel 30 sec. før de dukker op. selv om excel starter.

så det er selve dokumentet der er først åbner i programmet efter nioget tid.

har ikke problemet med word. nogen der kender problemet eller ved hvad det kan være.
Avatar billede darrich Novice
10. november 2008 - 12:17 #1
Ligger filen på et share?
Hvor stor er filen i Mbyte?
Avatar billede minifido Nybegynder
10. november 2008 - 12:39 #2
det er lige meget om den ligger det ene eller andet sted.
har en fil på skrievboret på 14,8 KB den tar lige så lang tid
Avatar billede jkrons Professor
10. november 2008 - 14:56 #3
Har du prøvet at lukke din antivirus og se om det ændrer noget? Nogle antivirusprogrammer bruger temmelig lang tid på at scanne Excel filer for virus.
Avatar billede minifido Nybegynder
10. november 2008 - 15:03 #4
har ikke virus program på den.
køre på XP
det er office 2007
Avatar billede jkrons Professor
10. november 2008 - 15:15 #5
Så kan jeg nok ikke hjælpe. Både Excel 2003 og 2007 åbner fint hos mig, også ved meget større filer.
Avatar billede minifido Nybegynder
10. november 2008 - 16:36 #6
det er lidt underligt.
jeg må se hvad jeg kan gøre ved det.
Avatar billede darrich Novice
10. november 2008 - 20:14 #7
Hvis pc'en har forbindelse til internet og du ikke har antivirus på, så kan det meget vel være årsagen, altså at der er "noget snavs" på pc'en ala virus, spyware m.m.
Du bør lave en rensning af pc'en som det første, og så etablere sikkerhed på pc'en.

Hvis du gerne vil spare penge ved at anvende gratis produkter eller have anbefalinger, så kan jeg anbefale
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede darrich Novice
10. november 2008 - 20:16 #8
Hvis du har mod på det, så er her en god guide til grundig oprydning.
http://www.eksperten.dk/artikler/1123
Avatar billede minifido Nybegynder
25. januar 2010 - 21:43 #9
LUKKET