Avatar billede kiran Nybegynder
07. november 2008 - 00:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trække et billede over på nyt dokument

Mon nogen kan hjælpe?
Jeg har installeret min gamle Photoshop CS over på min nye computer, og har fået det problem at hvis jeg vil trække et billede på f.eks. 10x15 300 ppi over på et nyt tomt dokument på f.eks. 21x29 300 ppi, så ser det ud som et meget lille billede på et meget stort dokument.
Avatar billede sonnic Juniormester
07. november 2008 - 15:25 #1
Tja 10x15 i 300 dpi er stadig et lille billede havad forventer du ?
Og ikke mindst hvad skal det bruges til ? web, tryk eller udprint ?

Hilsen sonnic.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 11:08 #2
mon du har forskellig måleenheder - f.eks. pixel - inch - cm på de 2 dokumenter?
Avatar billede kiran Nybegynder
14. november 2008 - 23:55 #3
Til sonnic. Jeg forventer, at når jeg trækker et billede på 10x15 300 dpi over på et nyt tomt dokument på 21x29 300 dpi, vil det fylde ca. en 1/4 af dokumentet, og ikke som nu kun ca. en 1/10 del. Jeg skal bruge det til print. Vil du definere forskellen mellem ppi  og dpi for mig?
Avatar billede kiran Nybegynder
15. november 2008 - 00:04 #4
Til hov-sa. Jeg er sikker på at jeg kontrollerede det. Jeg gemte desværre ikke dokumentet. Den PC PS er installeret på er til rep. Jeg vil prøve igen når jeg får den hjem.
Avatar billede kiran Nybegynder
27. februar 2009 - 13:55 #5
Til Hovsa, du ramte plet, tak. send et svar
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 16:02 #6
kommer her