Avatar billede jknielsen Nybegynder
01. november 2008 - 12:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejl under installering af Realtek HD audiodriver.

Der er ingen lyd på min pc'er. Jeg fandt driver cd frem og ville installere driver og fik denne fejl meddelelse "Fejl under installering af Realtek HD audiodriver." Jeg har søgt på nettet for at finde et svar men det er ikke lykkedes...
Det er et Asus P5GC-MX/1333 bundkort.. Jeg har en anden pc med samme bundkort og da jeg prøvede på den fik jeg samme fejl!
Det er XP Prof. sp3 på begge men jeg har prøvet at afinstallere sp3. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. november 2008 - 15:19 #1
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2008 - 08:45 #2
Avatar billede zagger Juniormester
02. november 2008 - 09:16 #3
Nu lyder det ikke til at det er en bærbar du har problemer med. For ellers kunne det godt virke som samme problem som her: http://www.eksperten.dk/spm/824545
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2008 - 09:30 #4
Har du installeret Chipset Softwaren ?
Avatar billede jknielsen Nybegynder
02. november 2008 - 20:38 #5
Hej .. Jeg har forsøgt med at hente drivere osv. men jeg har også fundet et link herinde hvor der var en der foreslog Everest.. jeg downloadede og kan nu se at under mulitmedie - Windows Lyd ikke er noget men under PCI/PnP audio er der noget.. og jeg kan også få lyd med Asus Sound Manager... Altså hvis jeg kører fejlfinding... skal jeg installere en mixer.. Og jeg skal tilføje hardware.. når jeg så forsøger det findes der ingen hardware.. Hvad gør jeg nu?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2008 - 21:15 #6
Du svare ikke rigtigt hvad der bliver spurgt om. prøv først at installere den øverste driver under Chipset, dernæst den øverste driver under Audio.
Når du har hentet dem, skal de pakkes ud !, derefter kan du installere dem.
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5GC-MX/1333
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2008 - 21:18 #7
Husk at installere Chipset driveren først !
Avatar billede jknielsen Nybegynder
04. november 2008 - 14:27 #8
Jeg har prøvet at hente drivere fra Asus og installeret dem .. også nyere drivere end dem der følger med på cd'en, det er der ingen problemer i.. men når jeg henter driver fra realtek kan heller ikke instlleres... Jeg hr læst en anden tråd hvor der vr en der foreslog at fjerne HD audio driver det har jeg så gjort med det resultat at nu er der ingen lyd... og den kan så stadig ikke installere driver... Kommer i tanke om at jeg ikke heller kan få netværks printer til at virke i Open Office 3.0.. men det har jeg ikke rodet med.. men det var efter installering af Open Office jeg første gang fandt ud af at der ingen lyd var... måske kan det hjælpe med at indkredse problemet?
Jeg har været ved at ville geninstallere XP men da der er sp3 inst. kan jeg ikke gøre det Windows siger t installationen ikke kan rep. da versionen på cd er ældre end den installerede på computeren..
Avatar billede jknielsen Nybegynder
04. november 2008 - 14:28 #9
Undskyld.. der mangler et par a er... Dårlig tastatur...
Avatar billede jknielsen Nybegynder
09. november 2008 - 20:08 #10
Nå.. der er nok ingen der kan hjælpe mig? Men siden sidst har jeg fået netværksprinter til at virke.. Det viste sig at der var en 100% kopi af en anden disk.. med windows osv. da jeg slettede den kopi lykkedes det mig at få printer til at virke... og det lykkedes mig at få indlæst  Realtek HD audiodriver.. Men der er stadig ingen lyd... Nå.. jeg roder med det lidt mere.. og måske finder jeg selv løsningen... Jeg informerer naturligvis hvad jeg finder ud af... og lukker spørgsmålet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2008 - 20:28 #11
Hvad mener du med lukker spørgsmålet?
Det er stadig åbent jo....
Avatar billede jknielsen Nybegynder
31. januar 2010 - 17:41 #12
Jeg satte et lydkort i.. Så er der lyd..
Avatar billede jknielsen Nybegynder
18. august 2010 - 15:22 #13
Ja nu lukker jeg det...