Avatar billede fbisoft Nybegynder
31. oktober 2008 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

autopostback problem

Hejsa

jeg har en dropdownlist hvor jeg vælger et eller andet...

nu trykker jeg på en button, og vil gerne gemme værdien af selectedvalue, den giver mig altd en tom streng...

har læs på nettet at jeg ikke er den eneste med problemet...

jeg har brug for at vide hvad der er valgt og gemme det i en database... kan godt læse fra en textbox og andet godt, men ikke fra en dropdownlist...?

hjælp hjælp

på forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2008 - 14:25 #1
skriv

if(!IsPostBack){
//kode til at fylde din dropdownlist ud
}

i din pageload.
Avatar billede fbisoft Nybegynder
31. oktober 2008 - 14:41 #2
jeps, men problemet er at når jeg trykker på en button forsvinder informationen om hvilket DropDownList1.SelectedValue der er valgt
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2008 - 15:10 #3
benytter du eventet OnSelectedIndexChange?

om ikke andet kan du hente værdien ved at skrive:

Request["IdPåDinDropDownBox"];
Avatar billede montago Praktikant
13. december 2008 - 12:05 #4
1. du har husket at give alle ListItems både text + value ?

2. du har noteret at din DropDown ikke skifter ID ved hvert postback ? (er den statisk eller dynamisk?)

3. du fylder den ud på det rigtige tidspunkt som kalp skriver (31/10-2008 14:25:25)

4. du benytter eventet ? / eller kigger på værdien i et postback event.

- tro mig, dette emne har drillet mig meget !
Avatar billede fbisoft Nybegynder
13. december 2008 - 12:41 #5
jeps, mange tak montago, send et svar
Avatar billede montago Praktikant
13. december 2008 - 13:02 #6
ok