Avatar billede jcah Nybegynder
28. oktober 2008 - 18:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Speciel begrænset bruger konto der også bliver 'renset'

Hejsa

Jeg sider til daglig på en vista home premium maskine. Sagen er, at der en del mennesker der benytter min pc, når jeg ikke selv er på - på nuværende tidspunkt via en almindelig gæstekonto.
Men det jeg gerne vil, er at lave en brugerkonto, hvor folk kun har adgang til programmerne og evt. en dokumenter mappe el. lign. - altså ikke til roden (c:\) eller andre dele af computeren - hvor der desuden meget gerne må være den effekt, at når lukker computeren, bliver denne brugerkonto 'renset' - altså alt hvad de har lavet/gemt bliver slettet. Så computeren forhåbentlig bliver holdt ren og sund.

Administrator kontoen, som jeg benytter, skal der naturligvis ikke ske noget med.

Det store spørgsmå er så - er dette muligt??

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede sleeper Nybegynder
28. oktober 2008 - 19:01 #1
Windows har lavet et program til dette SteadyState

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/sharedaccess/default.mspx

Det er rigtig godt
Avatar billede jcah Nybegynder
29. oktober 2008 - 09:16 #2
Det er ser jo ud til at være ligepræcis det jeg leder efter! Tak for det!