Avatar billede sobr Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redirect - hvordan

Jeg er blevet stillet dette spørgsmål:

"Vi har købt og aktiveret domæne-navnet xxxxx uden h.

Nu vil vi gerne om du kan trylle lidt således, at når folk søger på xxxxx uden h, så kommer xxxxxx med h frem.

Søger man på xxxxx uden h, ville det være smart at man automatisk blev spurgt, om man mente xxxxxx (med h) eller at man bare blev logget ind på den rigtig xxxxxx (med h) side."

Så vidt jeg kan se, er det noget redirect de søger - men ved faktisk ikke så meget om det...
skal der eksistere et webhotel med en redirect-side, eller kan de fra webhotellet, hvor domænet er oprettet, blot sende én videre til den rigtige side ?
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 10:59 #1
du skal snakke med dit webhotel om at få det sat korrekt op så når man går ind på xxx.dk så kommer hxxx.dk frem - hvis både xxx.dk og hxxx.dk peger samme sted hen, altså så begge navne reelt set indeholder det samme, risikerer du at det ene straffes/ryger ud af søgemaskinerne index pga double content.

hvis en egentlig søgning skal fange på både xxx og hxxx - altså selve ordet og ikke domænenavnet - skal ordet på en eller anden måde indgå på siden så det kan indekseres.
Avatar billede sobr Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:39 #2
Ok - havde nok en lille anelse om, at det var noget i den stil.

Tak for hjælpen

Smid lige et svar...
Avatar billede jokkejensen Novice
28. oktober 2008 - 12:48 #3
Det kan også let løses vha et lille server script, afgængigt af hvilken technologi, kan man let videre sende med et permanent redirect, uden at skulle kontakte host.

/J
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 23:11 #4
jeg vil umiddelbart mene at det at have dem liggende samme sted giver en vis sikkerhed og frihed - men klart, at der er andre muligheder :)