Avatar billede jeppeaaen Novice
26. oktober 2008 - 13:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optimering af loadtider i mit computerspil vha. readyboost.

Jeg stødte på en kommentar på et netforum, om at man vha. af funktionen readyboost i windows kan optimere sine loadtider i et spil. Og det vil jeg da gerne. - når jeg spiller civ4BTS bliver loadtiderne lidt belastende hen imod slutningen af spillene, så hvis jeg kan kan komme omkring det, vil jeg få mere ud af mine spil.

Men jeg søger så lidt rådgivning. Er der en, der kan give mit 5 ord omkring, hvad det readyboost egentlig er for noget? - og hvad jeg så skal købe af usb-stick, for at køre det optimalt. Og passer det egentlig, hvad jeg har læst?

Mine computerspecifikationer er:
Laptop, Zepto6625
2 gb RAM
2,2 ghz, dual core
Windows Vista 64bit.

Tak på forhånd,
med venlig hilsen

Jeppe Aaen-Larsen
Avatar billede corleonedk Nybegynder
26. oktober 2008 - 13:52 #1
Du kan læse lidt om Ready boost i denne artikel,om der er noget at hente er årsag til debat..Men det bedste resultat er klart at smide mere Ram i..På den anden side skader det ikke med en 2GB Ready boost nøgle hvis du sådan en liggende..
http://www.pcworld.dk/art/8448?op=print
Avatar billede jeppeaaen Novice
27. oktober 2008 - 10:45 #2
Jeg læste det, som beskrevet, bare hurtigt i skyndingen. Jeg troede faktisk, at man bare skulle sætte en usb-lagringsnøgle i sin computer. Og sådan en mente jeg da, at jeg havde! :D
Men flere RAM er bare så bøvlet og dyrt. Jeg takker dog for dit svar.

Med venlig hilsen
Avatar billede corleonedk Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:13 #3
Jo men på den anden side er do jo lidt synd at køre 64 bit på halv kraft så at sige,da den jo kan udnytte alle 4 GB som modellen har mulighed for :)..Tro mig det vil gøre en mærkbar forskel.