Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 16:37 Der er 3 kommentarer

htaccess alternativ på windows server

Hej Eksperter

Jeg skal til at lave nogle permanente redirects af et gammelt asp site på en windows server til et nyt php-site på en apache server på linux. Hvordan gøres dette nemmest

Der er en vis struktur og mange sider der skal flyttes, så på Apache ville jeg have brugt .htaccess. Hvordan gør jeg det på windows?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2008 - 17:11 #1
Du får det gamle site til at pege på en Apache server, og laver redirects via .htaccess
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 23:32 #2
så hvis jeg har 7 domæner er den eneste rigtige mulighed at få fat i 7 apache webhoteller og redirecte derfra?

der er tale om at der skal redirectes fx fra kbhrejser.dk/version2/rejser/1_underside/4_underunderside til rejser.dk/kbh/underside/underunderside
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2008 - 23:48 #3
Det var bare en oplagt mulighed, synes jeg. Du ved hvordan man gør med Apache, og webhoteller er ganske billige. Du kan få nogle med mulighed for mange domæner.