Avatar billede nph12 Nybegynder
14. oktober 2008 - 20:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NAS med NTFS?

Hej
Jeg leder efter en NAS eller netværksharddisk, som jeg kan bruge til at tage backup af mine data samt streame musik, billeder og video.

"Konverteringen fra NTFS til EXT3-filsystemet sænker harddiskens ydeevne drastisk..."

Kilde: http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=7766

Kan man få en NAS med NTFS-filsystem? Hvor er forskellen med en NAS og en netværksharddisk? Findes der netværksharddiske som kører NTFS?
Avatar billede realbeekay Nybegynder
15. oktober 2008 - 08:31 #1
NAS står for Network Attached Storage, d.v.s. lagerplads tilsluttet netværket og dermed ikke nødvendigvis en harddisk.

Her er en NAS der kan køre NTFS:

Welland Lanshare ME-740K

Og den kan fåes i DK:
http://www.midtdata.dk/asp/productinfo.asp?varernr=ME740K-B&goto=productinfo&func2=
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. oktober 2008 - 17:10 #2
Men det er da ikke alle nas, hvor man kan streame musik, billeder og video???
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. oktober 2008 - 21:51 #3
Skal nas´en ikke bare understøtte UPnP eller DLNA for at kunne streame multimedia?
Avatar billede realbeekay Nybegynder
16. oktober 2008 - 08:24 #4
Beklager streaming er ikke min stærke side.
Ovenstående NAS er den eneste jeg kender der kan formatteres med NTFS.
Avatar billede nph12 Nybegynder
16. oktober 2008 - 11:58 #5
OK. Jeg prøver at søge lidt videre. Jeg er bare lidt forvirret over alle disse forskellige begreber.