Avatar billede freesoft Praktikant
09. oktober 2008 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail queue bliver fyldt med spam mails

Hej

Har et problem med en masse mails i køen på en Exchange 2003 SP2.
Der ligger en hel masse fra @post.it til flere forskellige modtagere alle med .it, altså ikke noget der har med Exchange serveren har med at gøre.

Har fuldt og tjekket med disse guides:
http://www.amset.info/exchange/spam-cleanup.asp
http://www.amset.info/exchange/filter-unknown.asp
http://www.amset.info/exchange/imf.asp

Derfor burde serveren ikke være et Open Relay. Være sat op med Filter Recipients who are not in the directory, tarpit, og Intelligent Message Filter er også sat op til at rejecte mail med en SCL på 5.

Hvad kan jeg mangle? Noget Sender Filering?

Det virker for mig mærkeligt at de mails skulle fylde mailkøen op, den eneste måde jeg lige nu stopper de mails på er via en anti-spam boks der sidder foran Exchange serveren.

Nogle gode idéer? Links?

Mvh. Kim
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 08:27 #1
Jeg vil tro at det er NDR (non-delivery reports) fra din Exchange.
Du kan slå NDR fra:
Global Settings> Internet Message Formats
Højre vindue> Properties på Default
Fanebladet Advanced> Fjern hakket i: Allow non-delivery reports

:-)
Avatar billede freesoft Praktikant
10. oktober 2008 - 08:31 #2
Ja, men hvor smart er det?

Nu så jeg et svar fra en anden mail server, der bare svarede "No thank you rejected: Domain not found", til post.it
Laver Exchange det tjek?
Avatar billede peterlund Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:46 #3
Det er NDR der bliver sendt rundt. I det store hele er de kun irriterende fordi at de fylder op på serverne i køerne .. de timer i sidste ende ud, men din server står da og forsøger at sende dem.

Som beskrevet ovenfor kan man slå NDR fra og der er både bagdele og fordele, fordel nr 1 er at spam ikke generer så mange NDR, bagdel nr 1 er at hvis der faktisk var et problem med at sende eller modtage post til din email vil ingen få det at vide.
Avatar billede freesoft Praktikant
24. oktober 2008 - 22:23 #4
Det ser ud til problemet er ovre. Jeg var lidt ude efter om det var muligt at få Exchange til at afvise mailen med det samme når mailen ikke var til et domæne på Exchange serveren, evt. kun sende NDR når det var til Exchange-domænet.

Men jeg lukker, hvis ikke en af jer vil have lidt points.
Avatar billede freesoft Praktikant
24. november 2008 - 10:48 #5
Lukke tid.