Avatar billede doctorwhofan Nybegynder
09. oktober 2008 - 01:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken trådløs router er bedst for mig?

Har en bærbar, har en stationær. Har fået købt en belkin router, så jeg kan bruge internet på min bærbare - men det fungerer ikke rigtigt når jeg kommer mere end 2 meter væk fra routeren.

Hvad for en router burde jeg købe, hvis jeg ville kunne gå ind i nabo-opgangen med den, ud i haven, og sån? Jeg er godt klar over at jeg aldrig vil kunne få særlig stor frihed på alm. internet - så skal jeg købe trådlæs bredbånd, men det er ikke nødvendigt for mig at kunne komme længere væk end ind i nabo-opgangen...

Nogen virkelig stærke routere, I kan anbefale?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 07:06 #1
Denne der er nævnt her har lang rækkevide.

74% D-Link DIR-655 Wireless N router - deres nye router. Testet den 26/5-2007 Denne trådløse router fra D-Link følger den nye 802.11n-draft standard, der giver højere hastighed og længere rækkevidde for ...
http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?d=520&a=7902

73% Søgeresultat - kr. 499 D-Link DIR-655 Wireless N router Denne trådløse router fra D-Link følger den nye 802.11n-draft standard, der giver højere hastighed og . Læs testen Testet ...
http://www.komputer.dk/...UTyAyMDA3MTAwMV0gK2NvdW50cnk6ZGs=&

73% Acer Aspire 5920 - af indmaden, får et nyt kælenavn), understøttes også den nyeste trådløse netværksstandard 802.11n (Draft-N), som kan udveksle data trådløst med op til 300 Mbit i ...
Avatar billede thov Forsker
09. oktober 2008 - 15:23 #2
Kun 2m ? Så er der noget rivegalt, enten med routeren, eller netværksindstillingerne i computeren. Normalt er den indstillet til fuld styrke, men den kan være reguleret ned.

Der kan også være forstyrrelser fra nabo-netværk, f.eks. hvis alle benytter kanal-6 (fabriksindstillingen).
Et forkromet overblik over situationen, får du med Netstumbler (XP), eller Vistumbler (Vista).
Vistumbler http://vistumbler.sourceforge.net/
Netstumbler http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Network-Monitoring/NetStumbler.shtml
Avatar billede doctorwhofan Nybegynder
09. oktober 2008 - 18:23 #3
rod-62, tak for hjælpen.

svarer du, så du ka få point?
Avatar billede thov Forsker
10. oktober 2008 - 02:46 #4
doctorwhofan-> Inden du smider dine surt tjente kr. efter en 802.11n router(som du ikke kan udnytte hastigheden på, hvis computeren er 802.11g), så få lige en af vennerne forbi med en anden computer at teste netværket med.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 06:40 #5
Ok håber at du bliver glad for den, den har meget lang rækkevide.
Avatar billede doctorwhofan Nybegynder
10. oktober 2008 - 14:55 #6
thov: tak for advarslen, men det er rækkevidden der betyder noget for mig - mails og så'n behøver jeg ikke enorm hastighed for at sende.
Avatar billede thov Forsker
10. oktober 2008 - 15:13 #7
Der er ingen garanti for, at draft-n routere rækker længere (Det gør en Linksys WRT150N ihvertfald ikke - tværtimod).

Men versionerne med 3 antenner siges at række længst :-)
Avatar billede doctorwhofan Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:42 #8
oki doki, så er det godt at jeg ikke bestilte lige dem du nævner dér.

Svar mig, så får du også point. Skal da ikke gøre forskel =)