Avatar billede darkhero Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Erfaringer med IBM x61s? Kan den det jeg skal bruge?

Hej

Har efter en lang process efterhånden kommet frem til at den mest hensigtsmæssige bærbare computer til studiebrug (for mig) vil være Lenovo (IBM) x61s ( http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1841&osCsid=685c5b50038aad498831b16cc585f36e )

Men inden jeg køber den vil jeg sikre mig at der ikke er for mange der har dårlige erfaringer med den (eller med Lenovos maskiner generelt), så hvis I har hørt eller oplevet noget med den må i meget gerne dele! Er især interesseret i hvorvidt jeg kan forvente at den er "lydløs" da det er en svær ting at læse på specifikationerne :)

Derudover vil jeg sikre mig at den kan kører det jeg skal bruge, i denne prioriterede rækkefølge:

1.
Vægt: Let (lille, 12.1" skærm eller deromkring)
Lydløs

2.
Hurtig (doh!) hovedsaligt til følgende programmer:
  - Office pakken (Excel og Word)
  - Regneprogrammer (til mere eller mindre komplekse ligninger)
  - Photoshop CS3(vigtigt) og flash
(Men behøver altså ikke at kunne køre grafisk krævende spil.)

3.
Energieffektiv (god batteritid)
"Billig" ifht. meget for pengene svarende til mit behov.

Vil denne være maskinen for mig?

På forhånd tak for jeres hjælp!
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. oktober 2008 - 11:58 #1
Jeg har x60 tablet - hvilket er helt lydløs. Har hørt blæseren én gang, men der kørte den også 100% i flere timer i min taske... =) Dog har jeg skærmen der kører 1400x1050 hvilket jeg super glad for. Jeg kan godt bruge den ca. 4-4½ time ved konstant notater og surf.

IBM går man aldrig helt gal med! Vil aldrig selv tøve med at købe en igen - måske dog en fra T serien med 14" højopløslig skærm næste gang. Kan dog ikke undvære tablet funktionen...

Bruger blandt andet min til CAD tegning og rendering, CS, GTA og worms osv... det kan den uden problemer
Avatar billede darkhero Nybegynder
05. september 2011 - 14:59 #2
Fik aldrig lukket denne tråd.

Tak for dit svar geforce3, desværre beskriver du ikke helt den samme computer, men hvis du smider et svar kan du få lidt point.

Jeg endte med at købe x61s og den er desværre ikke så lydløs som jeg havde håbet, men udover det kører den rigtig godt.