Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 12:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvilken firewall er god

Nu løb tidfristen ud for min Bitguard firewall, jeg eller syntes var en fremragende firewall på min kones maskine. XP Pro SP3

Er den firewall i windows blevet bedre, end for 3 år siden, hvor jeg købte Bitguard. Og er der nogen væsentlig forskel på den og de gratisversioner der ellers ligger på nettet. Jeg er godt vant med Bitguard, men vil gerne høre om nogen har forslag der matcher Bitguard. Og også gerne forslag til gratis Firewall.

Den må helst ikke sløve i opstarten
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 13:53 #1
Comodo firewall er noget af det bedste gratis program du kan få.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. oktober 2008 - 15:50 #3
Alternativerne er Online Armor gratis eller købe http://www.tallemu.com/

PCTools gratis http://www.pctools.com/firewall/

Outpost købe http://www.agnitum.com/products/outpost/

Så er alle de bedste nævnt her i tråden, så nu er det bare hvilken en du bedst kan lide.

De er allesammen bedre end Bitguard, så uanset hvilken du vælger, får du noget noget der duer ;-)

Hvis du vælger Comodo, så husk at fravælge deres toolbar ved installationen. Defense+ HIPS har du også mulighed for at fravælge. Den giver en forrykt mængde alarmer. Selve firewall delen er super, lige som de andre nævnte.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 16:13 #4
forevernewbie hvorfor lægger du et svar før du ved om spørgeren kan bruge noget af det du har lagt?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 16:14 #5
Jeg har nu testet både comodo og online Amor, og hælder mest til Online Amor, da den minder mest om Bitguard og også sløver lidt mindre i opstarten end comodo.  Det var dem der var nævnt hos Spywarefri

Jeg har dog det problem at der er et program der starter fra stifinder og også en genvej derfra. Der blokerer den for den ene adgang og jeg syntes ikke kunne ændre på det. Der var der den mulighed i Bitguard at give ubegrænset tilladelse, hvad der ikke er muligt at gøre her. Kan jeg ikke løse det bliver det til Comodo
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 16:30 #6
Comodo sløver ikke.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:35 #7
Gå ind i Online Armors konfiguration under programmer. Højreklik på programmet og vælg Trust. Så burde den ikke blokere det
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 16:37 #8
Jeg har nu installeret Comodo, men undrer mig alligevel over, hvorfor den giver mig lov til at komme på nettet med så godt som alle programmer. Tjekker den ikke udgående ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:43 #9
Jo den gør, men både Comodo og Online Armor har en whitelist der automatisk tillader en masse programmer
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:48 #10
Begge firewalls opererer både med blacklist, som bliver automatisk blokeret, whitelist der bliver automatisk tilladt, og ukendt, som du selv skal tage stilling til. Den nye Online Armor 3.0 der kommer om kort tid, kan du vælge at godkende hele maskinen, lige som du kan med Comodo nu (Clean machine. Alt er godkendt. Alt nyt bliver du spurgt om, på nær hvis det er whitelistet eller blacklistet
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 17:21 #11
Det endte med at blive Comodo, da det ikke lykkedes med trust ved højreklik. Der er nemlig 2 filer i mappen i stifinder( den ene en genvej til skrivebordet) og den vil Amor ikke give tilladelse til selv om den også bliver tilføjet.

Tak til jer begge, for god information og så vil jeg gerne bede silbidor lægge et svar
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 17:27 #12
Ok håber at du bliver glad for den, jeg har brugt den over et år og opdaterede til den nye for 4 til 5 mdr. siden, den kører perfekt hos mig, jeg har noget vejledning på Dansk hvis du er interseret.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 17:57 #13
Jamen det ville jeg da være interesseret i Hvordan får jeg det ?
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 18:23 #14
Har prøvet med et upload duede ikke, læg en mail adresse så sender jeg den som vedhæftet, det er en PDF fil så du skal bruge adobe reader for at åbne den.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 18:40 #15
Adope Reader åbner openSUSE uden problemer.  Det er nemlig mit styresystem.  Og ingen problemer med firewalls og virus.
Jeg tror du har ret i at Comodo ikke sløver, det var bare ved første genstart jeg havde den fornemmelse. Det var som nævnt på min kones pc.

samsonjens@gmail.dk
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 18:47 #16
forkert e-mail:  samsonjens@gcom.com
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 18:49 #17
endnu en ommer  samsonjens@gmail.com er den rigtige
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:57 #18
isa server, er langt fra gratis, men den bedste