Avatar billede oliverj Nybegynder
02. oktober 2008 - 10:45 Der er 6 kommentarer

Afvis ikke-eksisterenden brugere i Exchange 2007

Hej

Kunne nogen svare mig på, hvordan jeg sætter min Exchange 2007 server op til at afvise ikke eksisterende brugere?

På forhånd tak.

Oliver Jagd
Avatar billede strych9 Praktikant
07. oktober 2008 - 19:53 #1
Hvad mener du???
Avatar billede oliverj Nybegynder
08. oktober 2008 - 08:04 #2
Jeg mener, at hvis nogen sender en mail til min server til en adresse der ikke eksisterer, så kan man, i hvert fald på 2003'eren og andre servere, sætte den op til at afvise at tage i mod mailen.
Avatar billede peterlund Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:47 #3
Det gør den da allerede, den modtager da kun emails til det domæne og de email kontoer du har oprettet?
Avatar billede oliverj Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:54 #4
Nope... Når jeg "spørger" serveren om den vil tage imod, så gør den det. Så det er en opsætning der skal laves manuelt, men hvor det aner jeg ikke.
Avatar billede strych9 Praktikant
14. oktober 2008 - 19:35 #5
så rent faktisk mener du hvordan man sætter den op til ikke at være et åbent relay for alverdens mail domæner?
Den måde du spørger på får en til at tro at du mener at serveren skal afvise at tage imod x@ditdomain.dk hvis den ikke eksisterer, men stadig modtage y@ditdomain.dk. Hvilket den jo i høj grad allerede gør.

Men det er altså dine policies du skal have rettet så. Check Set-EmailAddressPolicy i EMS.
Avatar billede strych9 Praktikant
14. oktober 2008 - 19:39 #6