Avatar billede jhjorsal Mester
30. september 2008 - 12:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nas ekstern harddisk

Jeg har 2 stk SATA 500Gb HD siddende i en gammel pcer via et Boot raid kort som interface, men jeg er egentlig rigtig træt af at høre på den gamle pc'er der altid står og kører, og overvejede om jeg skulle lave nogle eksterne harddiske af dem istedet, så faldt jeg over en artikel i PC world om NAS produkter og syntes det lød veldig smart at man kunne tilgå en harddisk via netværk, Når jeg nu har overnævnte hvad skal der så til for at lave sådan en fætter og hvordan gør man smartest?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
30. september 2008 - 13:48 #1
Køb en Synology DS-207 - så har du NAS, Webserver, photoserver, fildeling over Internet, FTP-server, Bittorrent server, UPNP server osv osv.... OG DET VIRKER rigtig godt!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. september 2008 - 15:48 #2
Jeg har faktisk sådan en til salg, og ja, det er en super NAS server med en masse ekstra funktionaliteter.

Grunden til at jeg sælger den, er at jeg havde brug for langt mere plads - så jeg har bygget en Linux server med plads til 10 diske foreløbigt :-)

Du kan sende en mail til info (snabel-a) skipperfoto - punktum - dk hvis du vil høre mere om pris etc. Den er ca. 1 måned gammel.
Avatar billede jhjorsal Mester
02. oktober 2008 - 07:47 #3
Snabeljan lig et svar, det lyder som den rigtige ide, jeg takker.
fastwrite, har du modtaget min mail?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
02. oktober 2008 - 10:33 #4
:) Held og lykke med projektet.

Takker for point!