Avatar billede darkhero Nybegynder
29. september 2008 - 18:23 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Forskellen mellem Intel Core Duo og Core 2 Duo?

Hej,

Jeg kigger på bærbare fortiden og har efter en masse søgning fået mit blik på: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2426&osCsid=f7194599ee5b150e4c569178930924a6

Men så vidt jeg kan se er det en "gammel" processor teknologi der er i den (Core Duo).

Hvad er forskellen mellem Core Duo og Core 2 Duo og vil jeg som normal bruger kunne mærke en forskel?

Ville overstående link kunne køre Photoshop CS3 uden alt for meget "lag" - hvis ikke, hvad mangler den?

På forhånd tak for jeres hjælp!
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2008 - 18:39 #1
Core 2 er nyere end Core.

Den pågældende CPU er en speciel strømbesparende CPU som er over 2 år gammel.

P.g.a. alderen finder jeg den ikke særligt attraktiv. Men naturligvis hvis prisen
er rigtig. "Netop nedsat fra ca. kr. 14.000,-" lyder dog lidt mærkeligt.
Avatar billede darkhero Nybegynder
29. september 2008 - 18:49 #2
Strømbesparende og langsom, eller er den udemærket? CS3 kræver en 1.8Ghz processor, ville Core Duo 1.2Ghz kunne følge med til det?
Avatar billede darkhero Nybegynder
29. september 2008 - 18:51 #3
Kan lige supplere med at computeren kun er til Office programmer og CS3 og lgn. ikke til spil. Betyder det noget der?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2008 - 20:16 #4
"Netop nedsat fra ca. kr. 14.000,-"
Dette er 100% korrekt!

P7230 afløses af P8010 -  prisen er en "udfasningspris" dvs. modellen udgår af sortiment. Men da det er en professionel maskine er man sikret reservedele i 5 år fra købet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2008 - 20:25 #5
Bemærk dog at den cpu er en "ulv" cpu. (Ultra Low Voltage"

Jeg vil mene den er ok til dit behov.

Her er mere info: http://sp.fujitsu-siemens.com/dmsp/docs/br_lifebook_p7230.pdf

P.s. har du planer om internet via 3, så har denne indbygget UMTS, så du slipper for den dumme "dingle dongle"!
Avatar billede darkhero Nybegynder
30. september 2008 - 08:52 #6
Som jeg ser det kan jeg godt leve med at det er en gammel model så længe den opfylder mine krav. Men hvis den er nedsat fra 14.000 må den da være ret udemærket til prisen, trods alderen, eller hvad?

Får jeg meget for pengene i denne maskine?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2008 - 20:36 #7
Det du betaler for er en maskine der udmærker sig ved at være kompakt med lang batterilevetid og samtidig stadig have de fleste tilslutningsmuligheder.
Er ideel til folk der transporterer sin notebooks frem og tilbage hele tiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2008 - 20:39 #8
Hvilket jo også betyder at den er mindre god i rå CPU power per krone.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2008 - 20:45 #9
Nu er det en ULV cpu der ikke som sådan er beregnet til de helt hårde opgaver, så den påstand kan man diskutere i lang tid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2008 - 20:47 #10
Men CS3 burde den dog kunne klare fint.
Avatar billede darkhero Nybegynder
01. oktober 2008 - 11:31 #11
Tak for jeres hjælp, desværre viste det sig at P7230 ikke var særlig støjsvag så leder fortsat videre :(

smid et svar hver så deler i points :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2008 - 15:44 #12
ok
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2008 - 21:05 #13
"desværre viste det sig at P7230 ikke var særlig støjsvag"

Det baserer du på hvad?

Har haft fornøjelsen af at arbejde på sådan en 1 hel dag og hørte den ikke på noget tidspunkt.

Troe næppe på du kan sætte en notebook til at spille med musklerne og så ikke være generet af støj fra den!
Avatar billede darkhero Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:21 #14
"Now for the bad news.  If you’re in a quiet room this fan is going to get noticed, it’s not quiet and has to constantly be working to keep the notebook cool.  Soon after bootup it kicks in and never really seems to turn off if the notebook is in use.  I wouldn’t recommend using this notebook in a lecture hall, you’ll definitely get looks from people around you.  If you’re in a room with other ambient noise though, the fan noise won’t be a big deal or even noticeable."

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3584&review=Fujitsu+P7230
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2008 - 23:19 #15
Uheldig tester!
Avatar billede darkhero Nybegynder
02. oktober 2008 - 07:14 #16
Så du mener ikke at det vil være noget problem at have P7230 med til en forlæsning?

Hvordan var skærmen? er 10,6" værd at kigge på?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2008 - 19:44 #17
Billedet er knivskarpt, så ingen problemer der.