Avatar billede el_fredo Praktikant
29. september 2008 - 15:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ViewState Problemer

Hej Eksperter.
Jeg har en dialog i form af en ajaxToolKit.TabContainer placeret i et asp:UpdatePanel. På mine tabs har jeg et antal checkboxes placeret dynamisk via C# codebehind (kun tabeller og celler oprettes i .ascx filen).

Disse checkboxes repræsenterer brugerindstillinger, og ved første åbning af dialogen skal standardindstillingerne hentes. Mit problem er følgende:

Når en bruger åbner dialogen med indstillinger og fx sætter flueben i et par checkboxes, men fortryder handlingen og vælger at trykke på "Annuller", så er disse ændringer på checkboxes stadigvæk synlige når man åbner dialogen med indstillinger igen. Jeg har forsøgt at kode mig ud af problemet ved at lave en boolean der afgør om der skal tvinges en opdatering igennem (fra standardindstillingerne) eller ej. Såfremt man trykker på "Annuller" sættes denne boolean til "true" og ved næste Page_Load bliver samtlige checkboxes sat på med standardværdier. Jeg kan debugge mig ned gennem koden og se at de nye checkboxes bliver sat med den korrekte værdi, men når dialogen kommer frem er det stadigvæk de værdier som man havde valgt der er synlige.

Jeg har også forsøgt ved at nulstille viewstate, men det giver blot et andet problem, i og med al information om mine checkboxes går tabt.

Det ville være rart hvis man på en eller anden måde kunne sige "Gendan dialogen helt fra bunden, tænk ikke på gamle værdier" men hvordan aner jeg ikke. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede el_fredo Praktikant
01. oktober 2008 - 10:17 #1
Ingen der har haft et lignende problem? Eller et godt link til håndtering af data på webforms ved postbacks (hvor nogle data skal persisteres og andre ikke).
Avatar billede el_fredo Praktikant
26. november 2008 - 14:22 #2
Jeg lukker :(