Avatar billede mickni33 Nybegynder
25. september 2008 - 10:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation mellem systemer

Jeg/Vi har et serverprogram liggende som en service og denne service kører nogle jobs som kan tage et par timer...

En klient vil nu gerne via en progressbar (blandt andet) se hvor langt der er igen for jobbet..

Denne kommunikation forgår i øjeblikket via basen dvs at servicen ligger noget data i en tabel hver 15sec, hvorefter klienten kigger i denne tabel hver 15sec for at hente data ind som kan vises i en progressbar...

Der må da findes en bedre metode til dette?
Har tænkt på xml men der skal man jog også åbne og lukke en fil..

Men hvad så med en xml igennem i socket? er det ikke et perfekt stykke arbejde for en socket forbindelse ?

Eller er der en anden metode der er bedre?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2008 - 11:02 #1
En push loesning via en socket lyder som en glimrende loesning, *HVIS* servicen ved hvor den skal sende
info'en hen.

Det kraver at enten saa connecter den progres visende client til serveren eller saa skal det vaere en fast
(som i konfig fil) client.

XML eller andet format er mindre vigtigt.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
25. september 2008 - 11:08 #2
Serveren ved vel godt hvilke IP adresser/klienter der er logget på.. og så kan den sende samme objekt ud til forskellige klienter der alle viser det samme..

Er det ikke sådan det spiller, er et stykke tid siden jeg har rodet med sockets

Husk at svare :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2008 - 23:06 #3
Den kan sagtens sende det samme objekt ud til flere klienter.

Og et svar.