Avatar billede misel Nybegynder
24. september 2008 - 11:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan man fikse elektronik fra USA til at fungere i Danmark?

Hejsa

Vil spørge om man kan tage f.eks en Xbox, videokamera eller andet elektronik fra USA og og få det til at fungere i Danmark.

Tænker især på de forskellige volt og de forskellige strømstik som der er forskelle på mellem USA og Danmark.

Man kan selvfølgelig bruge en adapter, men kan man udskifte stikket med et dansk stik så det virker i Danmark?

Håber meget at der er en som kan hjælpe mig.
På forhånd tak!

Mvh
Misel
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2008 - 11:13 #1
Du skal bruge en ny strømadapter til 220 volt, i amerika bruger de 120volt.
Avatar billede misel Nybegynder
24. september 2008 - 11:17 #2
Er det alt der skal til?

Nogen der ved hvordan/hvor man får fat i strømadaptere til forskellige elektroniske produkter?
Avatar billede misel Nybegynder
24. september 2008 - 11:25 #3
Hvad nu hvis det er en ledning der går direkte fra apperatet til et stik i den anden ende.

Kan man så bare skifte stikket til et dansk stik? Eller er der noget med volt'en?
Avatar billede t-bee Novice
24. september 2008 - 11:25 #4
Hvis du er i nærheden af København, kan du købe en step-down trafo i f.eks. brinck elektronik www.brinck.dk der er mange andre og muligvis billigere steder rundt omkring i landet. De fleste af disse trafoer har dansk stik ind og US stik ud. Så skal du bare sikre dig den kan klare den effekt du skal bruge.
I meget sjældne tilfælde kan udstyr være frekvensafhængigt (f.eks. et gammelt Hammond orgel) så bliver det lidt mere besværligt, men det vil nok ikke være noget du støder på.
Tilgengæld er der i meget nyt udstyr (f.eks. Ipod ladere m.v.) switch-mode forsyninger, mange af disse han klare i området af 100-240 volt, så skal du bare brige en rejseadaptor eller en ledning med dansk stik.
Avatar billede t-bee Novice
24. september 2008 - 11:36 #5
Du bliver nødt til at finde specifikationerne på det enkelte stykke udstyr, det står oftest på apparatet, og kan normalt også ses i manualen. Hvis apparatet udelukkende kører 110-120 volt, og der ikke er nogen omskifter, så skal du have en step-down trafo.
Hvis apparatet kan tåle 230 volt, så skal du bare have en ledning der passer eller en rejseadaptor, der kan købes hos de fleste isenkræmmere.
Avatar billede misel Nybegynder
24. september 2008 - 11:50 #6
Ok, tak for det t-bee.
Avatar billede ThomasFF Nybegynder
02. marts 2011 - 15:46 #7
Hejsa

Jeg køber tit elektronik med hjem fra udlandet og bruger min rejseadaptor.

Den er genial, kompakt og har ingen løsdele, kan i øvrigt bruges i hele verden.

Kan købes her:

http://www.adventure-odl.dk/shop/rejseadaptor-earthlink-9975p.html
Avatar billede ThomasFF Nybegynder
02. marts 2011 - 15:47 #8
Hejsa

Jeg køber tit elektronik med hjem fra udlandet og bruger min rejseadaptor.

Den er genial, kompakt og har ingen løsdele, kan i øvrigt bruges i hele verden.

Kan købes her:

http://www.adventure-odl.dk/shop/rejseadaptor-earthlink-9975p.html