Avatar billede mrkkrm Nybegynder
24. september 2008 - 09:10 Der er 13 kommentarer

AKUT: Computer vil ikke starte, hvad kan jeg gøre?

Hej Eksperter,

Står i en kritisk situation, da receptionscomputeren i mit firma ikke vil starte.

Der er strøm på strømforsyningen, men der sker absolut INTET, når jeg trykker på powerknappen.

Hvad kan jeg prøve af?
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2008 - 09:13 #1
Tag strømkablet ud, tryk på startknappen, og hold den inde i ca. 10 sekunder, sæt strømkablet til igen, prøv så igen.
  Virker det ikke er strømforsyningen sikkert defekt.
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
24. september 2008 - 09:22 #2
@peet-49

Tak for hurtigt svar.

Den starter ikke endnu.

Andre forslag?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. september 2008 - 09:29 #3
Det kan være PSU'en der er røget.
Et lille tip, og det er ikke fordi jeg vil være hovmodig. Hvis det er en PC der står i en reception i et firma, er der formodentlig rigtig vigtig data på den. Så jeg ville nok tage backup hver dag og muligvis have en serviceaftale.
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
24. september 2008 - 09:30 #4
@michael stim

Vi har en serviceaftale - supporteren er blot optaget med en anden opgave.
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2008 - 09:30 #5
Tak atxstikket af, kortslut den grønne ledning med en sort, starter strømforsyningen ikke, er den defekt.
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2008 - 09:31 #6
Så vent på servicen, da der alligevel skal stiftes psu, hvis den er defekt.
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
24. september 2008 - 09:35 #7
Det er sådan et lille micro-motherboard - der er ingen grønne ledninger; gul, sort og rød.
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2008 - 09:46 #8
Det er på det store stik, der kommer fra strømforsyningen, der er mindst 20 ledninger i stikket, og en af dem er grøn-.
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
24. september 2008 - 09:51 #9
Arh, ja, troede du mente strømforsyningen/PSU'en inde i computeren.

Den eksterne strømforsyning er jeg ret sikker på virker, da der sidder en lampe på ledningen som lyser.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. september 2008 - 10:26 #10
Hov, tøv lige en kende. Er det en af de der små lortecomputere? Vi har haft 2 på min arbejdsplads der har opført sig lige sådan. Men de gik igang efter et antal minutter. Prøv bare at tænd for den og lad den køre nogle minutter.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. september 2008 - 15:01 #11
Kommet videre?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2008 - 11:05 #12
Fik du startet din computer?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. september 2008 - 11:07 #13
Husk at lukke dine åbne spørgsmål.