Avatar billede 49jensen Nybegynder
22. september 2008 - 19:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lookup. Ref til "Hvor mange relationer i en tabel

mugs
Løsningen du kom med fungerer godt nok, men der er et problem hviket gør at den ikke kan bruges til mit formål. --
Hvis jeg har 10 sign off felter og jeg signerer 5 af dem og lukker formlen, kan jeg ikke åbne formlen igen og signere de sidste 5. Jeg kan godt indtaste i signeringsfeltet men når jeg taster enter får jeg følgene fejl: "Udtrykket - Før Opdatering - du indtastede som indstilling af hændelsesegenskaben gav en fejl". Det tyder på at koden er lagt forkert. Formlen skal kunne signeres delvist, derefter lukkes, genåpnes og de resterende felter signeres.Ekstra 50 point på højkant.
Avatar billede mugs Novice
22. september 2008 - 19:50 #1
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at signere.

Jeg er enig i din betrsgtning at koden er lagt forkert. BeforeUpdate betyder jo, at koden eksekveres inden de nye data er sendt til tabellen. Prøv evt. at lægge koden i AfterUpdate.

Du kan også prøve, som jeg nævnte i dit tidligere spørgsmål, at lægge koden som en funktion i en forespørgsel, så burde dit nuværende problem være ude af verdenen.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
22. september 2008 - 20:10 #2
Med signeret mener jeg indtastet. Det er fordi mit felt hedder Sign og bruges til digital signatur indtastning. Det virker perfekt i "after update". Endnu engang mange tak og læg lige et svar.
Avatar billede mugs Novice
22. september 2008 - 20:27 #3
Tak for point.

Du burde forsøge dig med de indbyggede funktioner / udtryk i forespøgsler. Forskellen fra VBA og til SQL er grubndlæggende, at VBA er et 3. generationssprog og SQL 4. generation.

I VBA skal du både beskrive løsningen og hvordan db kommer frem til denne. I SQL skal du kun beskrive løsningen, så danner SQL's querybuilder selv din SQL-sætning og skriver denne ind i forespørgslen.