Avatar billede dytti Novice
22. september 2008 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

egen server

En kammerat og jeg går og pusler med en ide, om at starte eget "webfirma".
Selve hjemmesiden/ideen skal jeg ikke komme ind på, men dele af siden skal fungere efter samme princip som f.eks. QXL, E-Bay o.l.
(dog uden at være en direkte auktionsside)

Da der bla. er tale om forholdsvis store databaser, kræves der masser af plads, høj hastighed, og stor sikkerhed.

Vi har derfor luftet tanken om at skulle leje en dedikeret server, eller have en stående i hjemmet.

Nu er problemet bare, at ingen af os er eksperter på det område.
Så nu er spørgsmålet:
Ville i leje eller købe?
Hvad er pro og kontra ved de 2 muligheder?

Hvis vi beslutter os for at købe, kan i (eksperterne) så gelejde os ind på nogle sider hvor vi kan læse om egen server.
Gerne tutorials i hvad det kræver af sofware, hardware, opsætning, priser o.l.

Jeg er klar over at det vil blive en stor mundfuld for os, at sætte os ind i det.
Men vi har planlagt en udviklingsface på ca. 2 år, så der er forhåbenlig tid nok til at sætte sig ind i det ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2008 - 20:02 #1
Umiddelbart tror jeg at leje lyder bedst for jer.

I faar internet connection med god up speed, stroem med jord, UPS, hardware
service kontrakter etc..

Det vil vaere alt for meget boevl med selv at etablere det. Og for risikabelt at
leve uden.

Egen server er fedt til en hobby side. Men til business skal I leje. Indtil I
passerer de XX mio. kroner i aarlig omsaetning, saa har I raad til at koebe et
eget server setup.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2008 - 01:29 #2
OK ?
Avatar billede dytti Novice
26. oktober 2008 - 09:40 #3
uups..
Sorry. Har haft for travlt med at lede efter serverer.
Vi lytter til dit råd, og lejer en.

Vi har set lidt på Firebee, som en "prisrigtig" mulighed i at øve os først.
Kender du tilfældigvis den, og kan sige godt eller skidt om den?
http://www.firebee.dk/?s=produkter&p=dedikeret
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2008 - 01:02 #4
Jeg kender dem ikke. De ser OK ud, men det er nemt at lave en web side som
lover en masse. Du skal nok have fat på nogen som har brugt dem for at vide
om de er gode eller ej.
Avatar billede dytti Novice
27. oktober 2008 - 09:57 #5
Ok - Jeg takker for svar.