Avatar billede drawfling Nybegynder
16. september 2008 - 11:54 Der er 3 kommentarer

Maya 2008 volder store problemer!!

Hay jeg er begyndt at arbejde i Maya 2008.

Programmet har ficineret mig. Jeg har alvorlige problemer med det f.eks. når jeg sætter billeder ind, som jeg skal modellere efter, så er der fejl på billedet i perspective f.eks. der bliver grafik fejl (Ved dette skyldes gfx fejl og har læst en masse med man skal have en ældre driver, men der er jo mange forskellige meninger og det forvirre mig en del)

Har Geforce 7800GT
2.4 dual core
1 gb ram
Operativ sys : WIN XP

Mit andet problem er så jeg har læst at bare 2008eren er bare fyldt med fejl så mit spørgsmål er kan i anbefale nogle ældre versioner af Maya? pga. jeg kan slet slet ikke få lov til at arbejde i 2008eren da det crasher og laver mere ravage end det køre..

Jeg brænder for at komme igang men det afholder mig fra det når det crasher hvert 2-10 minut :(

Håber i kan give mig lidt vejledning fordi det må sq da kunne køre idet jeg kan se på nettet at mange arbejder i Maya :)

Der skal siges jeg har også prøvet 3D max men Maya tiltaler mig mere :)

Håber fadme i kan hjælpe mig og hvis jeg mangler at uddybe mig så skriv endelig er helt ny herinde nemlig :)

Sorry hvis jeg er lidt fedtet med point men som sagt er ny såå ved ikke hvad man plejer at give.
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2008 - 11:08 #1
Lige et par tanker angående dit topic

Umiddelbart fra din tekst at dømme lyder det ikke som om du har registreret  og købt en maya licens men anskaffet dig en mindre lovlig version.

jeg køre ikke selv maya hr dot kigget meget kort på det i en tidligere version
men jeg har et andet program som jeg er faldet pladask for , for mange år siden
og det program bruger jeg stadig

min viden maya er dog også at det er ja et professionelt program som har både fordele og bagdele i den forstand at mayas store brug er ofte fordi store virksomhedder bruger meget mayas muligheder for at udvde og lave deres egne tools til maya
sådan ligesom selv udvide programmet og at det er en del af flexibiliteten i maya.

En anden side er også at snakker man med forskellige brugere så vil der være projecter
hvor maya vil være et for dybt program i den forstand at man bruger længere tid på at opbygge det endelige resusltat i maya end du ville have gjort i andre programmer.
men også at hvis man har virkelig store komplexe scener skulle det også have nogle fordele der.

hvis jeg var dig ville jeg "hvis jeg var fast sat på det skulle være maya"
nok researche noget mere på nettet angående bug løsning og driver løsning
der findes flere arkiver på nettet som har mange versioner af nvidias drivere liggende så du har mulighed for at teste igennem præve nogle af de samme ting.

ellers også en god ide er at holde øje med hvornår den crasher.
om der er bestemt ting du kan gøre som med sikkerhed fremprovokere et crash
og så researche på det. det kunnne være et godt sted at starte

ellers er der også mange andre spændende 3d pakker ud over maya og max
som du har mulighed for at prøve af i trail versioner gennem en længere periode

nogle har endda licens versioner hvor du kan få en licens så programmet virker uden begrænsninger i en måned foreksempel.
de fleste ting kan jo laves i 3d i alle programmer
nogel programmer / ting kommer man bare hurtigere til resultatet end i andre programmer.

husk på 3D toolet er jo dit værktøj for at få din kreativitet ud.
det er det endelige resultat det dreje sig om i den sidste ende jo.

er det lavet i maya max eller softimage eller hvad nu en er jo tekniskset underordnet
så længe du føler dig vel tilpas i programmet

og det kan jo kræve noget research at checke de forskellige progrmmer ud
men skal du endag ud og Invistere i et af programmerne
ville det jo være en god ide at vide hvad du gik ind til
inden du smed 30.000 eller mere ud af vinduet for at finde ud af 14 dage senere at
du ikke syndes at det spiller for dig.

Blender er helt gratis og har mange fede features
www.blender.org

Softimage XSI har et blæret interface og mange fede freatures 30 dags trail
http://softimage.com/downloads/

Lightwave er det program jeg er vild med og det syndes jeg er rigtig fedt.
en god pakke der har virkelig meget fedt "off the shelf"
og ret overkommelig pris hvis du skal købe en fuld licens, 30 dags full trail
http://www.newtek-europe.com/uk/products/lightwave/index_lw9trial.html

Cinema4D skulle også være et ganske nice program, har ikke prøvet det i mange år dog
men begynder at indeholde en hel deal features som ikke engang max har endnu.
de har også en demo version der kan hentes

http://www.maxon.net

håber du kan bruge disse info til noget fornuftigt

mvh

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2008 - 11:20 #2
lige en kort tilføjelse,

chekede lige google lidt
der er godt nok mange der sætter Maya 2008 og Crash i samme sætning

lidt et skidt billede af maya kan jeg se
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2008 - 12:43 #3
du kunne også hente en trail af maya 2009 hvis den er som trail
og teste nogle af de samme ting i den ogse om det virkere mere stabil

mis