Avatar billede marten123 Nybegynder
15. september 2008 - 16:26 Der er 2 løsninger

navision c5 &INFLDDEL

hej,
jeg har fået flg. oplyst:
".....vil jeg klart anbefale CSV formatet og så sætte C5 om til at felt seperator er ";" (&INFLDDEL = ";")."

hvor præcist i navision skal dette foretages?
Avatar billede mariaf Juniormester
15. september 2008 - 20:12 #1
I kørslen for importen. Du skal bare gemme den, så kan du rette i den.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
20. september 2008 - 08:27 #2
For det første kræver tilpasninger af den slags, adgang til udvikling!
Har du det?
&IndFldDel &IndRecDel er systemvariabler i C5, der bliver brugt til at fortælle READ TEXT løkken hvordan den skal splitte indlæst tekst.
Men variablerne bliver jo sat individuelt i de enkelte kørsler, så det er ikke noget du bare kan sætte globalt - så bliver det bare overskrevet!

Har du adgang til udvikling, skal du finde den importkørsel du vil benytte og finde den variabel du nævner! Der står sikkert noget i retning af:
SET &InFldDel = ','
Så retter du bare ',' til ';', som Mariaf skriver!

//TP