Avatar billede marten123 Nybegynder
15. september 2008 - 10:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

import af poster til navision c5

Hej,

Jeg forsøger at importere en række poster fra csv fil til c5.
Den viser "kørselspause, men kan godt se mine 2 poster i min test import. De spm der allerede ligger i forumet hjælper mig ikke

Hjælp!!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 11:03 #1
Det betyder at den er færdig - det er desværre elendigt formuleret, men er ikke en fejlbesked. Så kør du bare videre:-)
Avatar billede marten123 Nybegynder
15. september 2008 - 11:25 #2
tak for hurtig respons...
mmmhhhh - mit problem er, at der ingenting er i kladden. Men jeg får ingen fejlbesked.
Hvad kan det betyde?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 11:38 #3
har du fortalt den navnet på den kladde der skal importeres i ?

f.eks. "bilag" i udtryk udfor Navn hvis den skal i bilagskladden.
Avatar billede marten123 Nybegynder
15. september 2008 - 11:59 #4
jeg har tidligereimporteret data til concorde. Blot en flad fil med kolonner med beløb, datoer, konti osv.
Jeg er ikke helt med på hvor navnet på kladden skal stå.
Er det i en kolonne for sig? skal man skrive kladdenavnet for hver linie?
Avatar billede marten123 Nybegynder
15. september 2008 - 12:09 #5
jeg kan se de bliver direkte bogført :/ Kan man få dem lagt ind i en kladde i stedet for?
Avatar billede marten123 Nybegynder
15. september 2008 - 12:33 #6
Hej igenigen,

Jeg kan se at der er problemer i nogle af cellerne med at der bliver tilføjet "" i alle felter. Det sker, hvis man åbner og lukker en fil i excel.
Er der nogle der kender til problemet
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 13:16 #7
jeg kender jo ikke din eksport - men du vælger jo selv om du vil importere i finkladde (inddirekte) eller i finpost (direkte).

Det er dog ikke den samme feltdefinition - så du skal ændre din eksport, så den passer til definitionen for kassekladden. Herunder at der udfyldes en værdi for navn.
Avatar billede mariaf Juniormester
15. september 2008 - 20:10 #8
Hvis du vil importere til en finanskladde, så lav din importkørsel i datamanipulation g gem den. Herefte skal den tilrettes, så de felter, der mangler kommer med. Det gælder typisk linienr, kladdenavn, valuta og kurs samt en fornuftig tekst. Det er version 2008, ikke? Ellers skal du også lige fortælle den at det er tabulator, der er feltseparator.
Hvis du skal bruge det til mange ting, kan det godt svare sig at lære, men ellers betal dig fra det. Det koster en time, og kan det gøres på opkobling, så måske endda billigere.
Avatar billede marten123 Nybegynder
20. september 2008 - 09:39 #9
Tak for jeres hjælp - probemet var imidlertid noget helt andet. men tak anyways
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 10:36 #10
Bare for princippets skyld - du fik et meget præcist svar på dit oprindelige spørgsmål!
Avatar billede mariaf Juniormester
21. september 2008 - 21:27 #11
Må vi få at vide hvad problemet var? Så vi kan hjælpe en anden gang.