Avatar billede niceguyz Nybegynder
11. september 2008 - 22:36 Der er 10 kommentarer

mangler noget hjælp

jeg må sige jeg har haft den del problemer med min Z note 6214
Pt er der nogle bogstaver på tasteturet jeg ikke kan bruge  feks bogstavet i  je´g har ´lige formateret den i håb om det ville hjælpe men ak
skriver fra min arbejds pc
engang har num look været aktiveret  ved en rengørring  hvor den skrev noget om toogle key  Hvordan får man sin pc i normal mode
ps den kan heller ikke finde drev D  da efter jeg formaterede den?
instatationen gik fint igennen men nu er D drev der ikke dvs når man sætter driver cd en ind  kan man ikke gå ind på dennne computer og finde drev D ??
ang bogstaverne som den ikke altid kan skrive  hjælper det somtider hvis man trykker fn , men det er kun i perioder  hvad skal jeg dog gøre
Avatar billede pazau Nybegynder
11. september 2008 - 22:40 #1
Mht til tasterne, så vil jeg råde dig til at sende den ind.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. september 2008 - 07:14 #2
Du må i diskhåndtering og se om du kan finde et partition uden drev bogstav som du så  kan tildele et D: du skal muligvis formatere før det virker, men så mister du alt hvad der er indstalleret på partitionen.
Avatar billede haverslev Novice
12. september 2008 - 11:45 #3
Ser ud til at det er dit cd/dvd-drev du mangler og som har bogstav (D)

Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. september 2008 - 14:19 #4
Når det gjelder bokstavene så høres dette ut til å være et hardware problem. Har hatt akkurat samme problemet på min Acer, og det ble fikset ved at jeg skiftet tastaturet. Vil ikke anbefale at man gjøre en slik reparasjon på egen hånd, det kan hurtig gå galt. Maskinen bør sendes inn for å få skiftet tastatur. Dette bør være en garantisak.
Avatar billede poha66 Nybegynder
15. september 2008 - 16:24 #5
Det lyder for mig, som om du kører med numlock sat til - hvis den skriver f.eks. tal eller andre teng på en del af tasturet. Fjern din Numlock og se om det hjælper. Er meget forskelligt fra bærbar PC - bærbar PC. Men din FN-tast er sandsynligvis involveret i sagen.
Hvis du har lavet en restore af din PC - burde den finde dit CD-rom drev automatisk. Hvis du har gen-etableret den  vha. en Standard Windows - kan det være du mangler en 'rigtig' driver til dit C D-rom drev - så må du checke hos leverandør - for hvad for drivere du mangler.
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2008 - 18:26 #6
cd-rom drev kræver ikke seperat driver - windows indeholder default driver til cd-rom
Avatar billede poha66 Nybegynder
15. september 2008 - 19:12 #7
Ja - og som jeg skriver 'burde' den også finde et CD-rom drev, men hvis du nogensidne har prøvet at installere et SCSI-drev - må du vide, at ikke ALLE CD-rom drev nødvendigvis er indeholdt i Windows.
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2008 - 19:39 #8
Nu er det jo en Zepto 6214 han har og den har IKKE scsi / sata cd-drev.
Hvad der er /kan være af drev i andre maskiner er en anden sag :-)
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2008 - 20:49 #9
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 09:47 #10
Det er UFATTELIGT at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Er ved at lave en liste over dårlige betalere / point givere.