Avatar billede yazz Nybegynder
10. september 2008 - 15:11 Der er 3 kommentarer

Hjælp til hjemmesidedesign

Hej I dygtige eksperter!

Jeg skal lave en hjemmeside for en veninde, men mangler ide til et logo eller et banner - gerne hele forsiden, hvis det er muligt. Siden skal udelukkende laves i sort/grå/hvid i programmet FrontPage, da det er det eneste program, jeg kan finde ud af.

Banneret skal indeholde ordet "Musical-underholdning" samt et foto, som jeg gerne sender til den eller de, der har lyst til at hjælpe mig. Der skal være en række navigationsknapper samt et par ord om, hvad hjemmesiden handler om.

Størrelse på siden er 1024 x 768 pixel, og mangler I oplysninger, så spørg bare.

Jeg håber, I kan hjælpe mig i gang, og jeg sætter 200 point på højkant!
Avatar billede c-holst Novice
11. september 2008 - 20:33 #1
http://www.ferie-plan.dk/
her synes jeg der er en rigtig flot hjemmeside i de nævnte farver

når man arbejder i sort, grå, hvid tror jeg man skal holde en rigtig stram linie og en meget enkelt stil. hvor folk hurtigt finder det sidens opretter mener er det vigtigste, nemlig temaet, og ikke diverse bannere, reklamer og så videre.

tror også, at en enkelt felt i farve kan give en utrolig god effekt, men det vigste er jo, at har man valgt sort/hvid temaet, så skal det gennemfores helt ind til benet.

sørg for at skriften bliver tydelig, hvilket er nemmest med sorte bogstaver på en lys baggrund.

Hele indholdet kan jo hvile på en mørkere baggrundsfarve i en mørkegrøn nuance. Ligesom denne(exp.dk)hviler på en blå baggrund

hold dig også fra blinkende elementer.

husk at når der konverteres billeder til S/H skal der arbejdes med lys kontrast.

Jeg kan desværre ikke komme med et decideret forslag da det ikke er min inspiration for at komme i denne kategori. Derimod er jeg altid villig til at komme med relevant kritik, og jeg har aldrig været bleg for at bruge god tid på at kigge en side igennem, for siden at sønderkritisere den.*G*
Avatar billede c-holst Novice
11. september 2008 - 20:34 #2
Hele indholdet kan jo hvile på en mørkere baggrundsfarve i en mørkegrøn nuance
skulle have skrevet mørkegrå
Avatar billede yazz Nybegynder
13. september 2008 - 11:56 #3
Tusind tak for dit svar samt linket til den flotte hjemmeside.

Det er meningen, at siden skal være utroligt enkel - intet der forstyrrer øjet og kun de nødvendige oplysninger. Jeg har taget dine råd til mig, og prøver at arbejde videre. De fotos jeg har fået, er konverteret til sort/hvis af en prof. fotograf, så jeg tror, de er, som de skal være.

Jeg lægger et link, når jeg har lavet et oplæg, og så tager jeg gerne imod kritik.