Avatar billede masso Nybegynder
06. september 2008 - 14:45 Der er 2 kommentarer

Hjælp til at komme igang..

Hej med jer

Jeg har søgt lidt herinde, men syntes ikke rigtig jeg fandt svar, så jeg poster lige et par spørgsmål.

Jeg har en gammel pc, som jeg gerne vil bruge til server. Der ligger Windows XP på den nu.

Det den skal kunne er følgende:
- Bruges til at hoste hjemmesider
- Bruges til mail (gerne så resten af familien kan logge sig ind via den og tjekke deres mail)

jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge for at få den til det forskellige. Hjemmesiderne er i PHP, og så gerne med MySQL database.

hilsen Masso
Avatar billede Six Nybegynder
06. september 2008 - 14:48 #1
Hjemmeside delen: Du kan prøve at følge den huskeliste jeg lavede til mig selv, der står hvordan du installerer apache(Webserveren), PHP og MySQL.
http://www.eksperten.dk/artikler/1155

Mht. Mail delen så ved jeg ikke hvordan, der kommer nok en anden forbi der ved det ;)
Avatar billede masso Nybegynder
06. september 2008 - 18:47 #2
mange tak for den guide, det ser ud til at være lige det jeg har brug for.. skal i hvert fald lige prøve det her senere :)

Hvad med mail, er der nogle der kan hjælpe med det?