Avatar billede vadum Nybegynder
03. september 2008 - 12:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Redde emails fra disk

Hej experter

Min disk med xp pro er pillet ud af maskinen og sat i en ekstern usb, efter at windows gik ned med en fejl, som er uoprettelig.
Jeg vil geninstallere systemet, men vil gerne ha pillet mine emails fra outlook express ud, inden jeg formaterer.
Er dette muligt, og hvor på disken ligger de, og hvilket format?
Er det nemt at få dem tilbage igen, når systemet er oppe igen?

Håber nogen kan hjælpe, da jeg har nogen vigtige oplysninger i de mails.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. september 2008 - 13:00 #1
Dine mails ligger her, i .dbx filer.

C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Og dine adresser ligger her, i en .wab fil:

C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Application Data\Microsoft\Address Book

Husk at slå visning af skjulte filer og mapper til.

Kopier .dbx filerne over på en CD
Når maskinen kører igen, kopierer du filerne til harddisken, f.eks. skrivebordet og bruger import-funktionen i Outlook Express: Filer -> Importer -> Meddelelser
Avatar billede vadum Nybegynder
03. september 2008 - 13:28 #2
Det skulle jo være nemt at gå til, mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. september 2008 - 13:31 #3
Velbekomme, og tak for point.  :-)

Skulle der mod forventning opstå problemer, skriver du bare en kommentar i dette spørgsmål, så skal vi nok få det løst.
Avatar billede vadum Nybegynder
10. september 2008 - 20:22 #4
Det gik helt perfekt efter dine anvisninger, endnu engang tak :)