Avatar billede find_p Nybegynder
27. august 2008 - 07:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til SQL syntax

Hvordan får jeg "indflættet" følgende:

$sql = "SELECT `bruger_id` FROM `brugere` WHERE EXISTS (SELECT `ip` FROM `online` WHERE `online`.`ip` = `brugere`.`ip` AND `brugere`.`bruger_id` != '')";

i:

$query=mysql_query("SELECT *,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`time`)-UNIX_TIMESTAMP(`first_time`))/60) AS online_time FROM `online`,`brugere`  WHERE `online`.`ip` = `brugere`.`ip` AND `brugere`.`bruger_id` != '' ORDER BY time DESC");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo '<tr><td>'.$myrow['bruger_id'].'</td><td>' .$row['ip'].'</td><td>'.$row['url'].'</td><td>'.$row['tid'].'</td><td>'.$row['online_time'].'&nbsp;min.</td></tr>';

}
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. august 2008 - 08:28 #1
SELECT `b.bruger_id`, `o.ip`,*,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`o.time`)-UNIX_TIMESTAMP(`o.first_time`))/60) AS online_time FROM `brugere` b INNER JOIN `online` o ON `o.ip` = `b.ip`
Avatar billede find_p Nybegynder
27. august 2008 - 08:47 #2
Tak igen ;o)

Den brokker sig over:

Parse error: syntax error, unexpected '`' in /customers/...........
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. august 2008 - 09:04 #3
Prøv evt bare for test, at fjern alle `
Avatar billede find_p Nybegynder
27. august 2008 - 09:20 #4
Hermed gjort

Resultat:

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /customers.....
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. august 2008 - 09:45 #5
Så har du en anden fejl.. :o)
Avatar billede find_p Nybegynder
27. august 2008 - 10:15 #6
Nu bliver jeg i tvivl, hvilken af nedenstående er korrekt?

1)

$query=mysql_query("SELECT `b.bruger_id`, `o.ip`,*,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`o.time`)-UNIX_TIMESTAMP(`o.first_time`))/60) AS online_time FROM `brugere` b INNER JOIN `online` o ON `o.ip` = `b.ip`");

while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo '<tr><td>'.$myrow['bruger_id'].'</td><td>' .$row['ip'].'</td><td>'.$row['url'].'</td><td>'.$row['tid'].'</td><td>'.$row['online_time'].'&nbsp;min.</td></tr>';

}

Denne giver følgende fejl:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /customers/............

2)

$sql = "SELECT `b.bruger_id`, `o.ip`,*,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`o.time`)-UNIX_TIMESTAMP(`o.first_time`))/60) AS online_time FROM `brugere` b INNER JOIN `online` o ON `o.ip` = `b.ip`";

$result=mysql_query($sql,$db) or die (mysql_error());
while($myrow = mysql_fetch_assoc($result))
if  ($result)

{
    echo '<tr><td>'.$myrow['bruger_id'].'</td><td>' .$row['ip'].'</td><td>'.$row      ['url'].'</td><td>'.$row['tid'].'</td><td>'.$row['online_time'].'&nbsp;min.</td></tr>';

  }

Denne giver følgende fejl:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '*,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`o.time`)-UNIX_TIMESTAMP(`o.first_time`))/60) AS online_' at line 1
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. august 2008 - 10:22 #7
Du kan jo smide en or die(mysql_error()); på nummer 1)
Måske du får samme fejl.

Dog vil * ikke virke.
Da det skal være: o.* eller b.* og ikke bare *
Avatar billede find_p Nybegynder
27. august 2008 - 10:43 #8
Har prøvet at ændre 2) til o.* eller b.*

Fejl:

Unknown column 'b.bruger_id' in 'field list'
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. august 2008 - 11:04 #9
har du bruger_id i tabellen brugere ?
Avatar billede find_p Nybegynder
27. august 2008 - 11:17 #10
Ja, det har jeg ;o)

Følgende Sql:

$sql = "SELECT `bruger_id` FROM `brugere` WHERE EXISTS (SELECT `ip` FROM `online` WHERE `online`.`ip` = `brugere`.`ip` AND `brugere`.`bruger_id` != ''ORDER BY time DESC)";
  $result=mysql_query($sql,$db) or die (mysql_error());
  while($myrow = mysql_fetch_assoc($result))
  if  ($result)
    {
echo '<tr><td>'.$myrow['bruger_id'].'</td><td>' .$row['ip'].'</td><td>'.$row['url'].'</td><td>'.$row['tid'].'</td><td>'.$row['online_time'].'&nbsp;min.</td></tr>';

}

Bruger_ID:    IP-adresse:    Befinder sig på:    Log in tid:    Online tid:
Find                                                                    min.
Find (Job)                                                              min.
Totter                                                                  min.

Og denne giver:

$query=mysql_query("SELECT *,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`time`)-UNIX_TIMESTAMP(`first_time`))/60) AS online_time FROM `online`,`brugere`  WHERE `online`.`ip` = `brugere`.`ip` AND `brugere`.`bruger_id` != '' ORDER BY time DESC");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo '<tr><td>'.$myrow['bruger_id'].'</td><td>' .$row['ip'].'</td><td>'.$row['url'].'</td><td>'.$row['tid'].'</td><td>'.$row['online_time'].'&nbsp;min.</td></tr>';

}

Bruger_ID:    IP-adresse:    Befinder sig på:  Log in tid:      Online tid:
              85.81.20.***  /                  09:50:27        1 min.
              83.92.34.***  /                  15:04:21        0 min.
              80.62.130.***  /                  09:55:00        0 min.

Resultatet jeg ønsker:

Bruger_ID:    IP-adresse:    Befinder sig på:  Log in tid:      Online tid:
Find          85.81.20.***  /                  09:50:27        1 min.
Find (Job)    83.92.34.***  /                  15:04:21        0 min.
Totter        80.62.130.***  /                  09:55:00        0 min.
Avatar billede cronick Nybegynder
28. august 2008 - 12:38 #11
Såfremt cellen præcis hedder Bruger_ID i din tabel, så prøv at ændre det i din query også. Sæt også lige 'or die(mysql_error());' bag på din query ;)
Avatar billede find_p Nybegynder
29. august 2008 - 07:51 #12
-> cronick

Tak for din interesse.

Jeg har fået følgende til at gøre som jeg ønsker:

$sql = "SELECT *,ROUND((UNIX_TIMESTAMP(`time`)-UNIX_TIMESTAMP(`first_time`))/60) AS online_time FROM online LEFT JOIN brugere ON online.ip = brugere.ip WHERE `bruger_id` != '' ORDER BY time DESC";

$result=mysql_query($sql,$db) or die (mysql_error());
while($myrow = mysql_fetch_assoc($result))
if  ($result)

{

echo '<tr><td>'.$myrow['bruger_id'].'</td><td>' .$myrow['ip'].'</td><td>'.$myrow['url'].'</td><td>'.$myrow['tid'].'</td><td>'.$myrow['online_time'].'&nbsp;min.</td></tr>';

}
    mysql_close
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. august 2008 - 08:17 #13
Er det så ikke lukke tid ?
Avatar billede find_p Nybegynder
29. august 2008 - 08:31 #14
Jo, tusind tak for jeres interesse og god weekend