Avatar billede victor22 Nybegynder
10. august 2008 - 01:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvert datoformat

Hej ekspertere.
Er her nogen der kan hjælpe mig i at skrive en funktion der konvertere Dato - til en fast definerede datoformat. I min kolonne C og D skal dato format være dd-mm-åååå som konstant. Jeg ønsker at alle andre formater der er mulige at skrive i celler  skal konverteres til den som konstant - det vil sige at - HVIS format er anderledes end dd-mm-åååå skal funktionen læse og ændre/Skrive den korrekte og ønskede format og gentage den sammen funktion i alle de aktive celler i kolonnen.
Jeg forestiller mig at det startes med en If sætning for samligning og hvis indhold i cellen C2 og D2 er forskelligt end - så skal den begynde at udføre nogen ændringer. indsætte bindestreg osv. Jeg har det svært med at få det hele til at hæng sammen i VBS.
er her nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede anni_larsen Nybegynder
10. august 2008 - 08:03 #1
Kan du ikke formatere cellerne i brugerdefineret og skriv dd-mm-åååå
Avatar billede victor22 Nybegynder
10. august 2008 - 18:33 #2
Hej Anni :-)
Jo - jeg bruger netop din løsning i øjeblikket og det er vældigt trivielt især når man skal udføre den sammen procedure med 11.000 filer! Da der er fastsat som konstant dato format. tænker jeg mere på at få automatisere den rutine og få placeret en makro eller funtion der kan udføre den procedure for mig - automatisk. Ligesom jeg har kunne placere en makro der sletter alle de tomme celler i rækker og kolonner automatisk - som starten i validerings proces.
Avatar billede victor22 Nybegynder
25. december 2008 - 14:19 #3
Afslutter