Avatar billede zahi Nybegynder
06. august 2008 - 06:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Citrix til hjemmearbejdsplads

Hej

Jeg har publiceret et application i Citrix så man kan logge sig til denne application via en browser. Men det kan man gøre kun hvis man er logget lokalt i domænet.

Kan man bruge Citrix til hjemmearbejdspladesr altså logge sig til Citrix hjemmefra med et browser?
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2008 - 08:40 #1
Ja, men hvordan aner jeg ikke, men det er vil at sørge for der er tilgang til serveren enten via VPN eller hvad at åbne de korrekte porte i firewall/router
Avatar billede guldmand Nybegynder
06. august 2008 - 13:33 #2
http://it.ku.dk/tekniskinfo/software/download/citrix/

prøv at læs lidt om det.

Har selv arbejdet hos firma, hvor vi loggede på citrix via et meaframe vindue der åbnes igennem et browser vindue. Om det er lige dét du leder efter, og hvordan det fungerer - vd jeg ikke :) jeg er it user, ikke administrator... Fandt linket via google ved at søge på citrix + metaframe.

Håber det kunne bruges
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2008 - 23:57 #3
Hej

Det kan sagtens lade sig køre. Den sikreste måde er at bruge Citrix Secure Gateway

http://www.thin-world.com/docs/Windows_Secure_Gateway_Guide30.pdf

Eller Citrix Access Gateway http://www.citrix.com/English/PS2/products/product.asp?contentID=15005
Avatar billede zahi Nybegynder
16. september 2008 - 08:58 #4
Hej space

Er det et program man skal købe eller kommer den med Presentation Server?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 19:31 #5
secure gateway følger med. Access gateway gør ikke
Avatar billede zahi Nybegynder
13. oktober 2008 - 08:32 #6
hej space

Ja den følger faktisk med.
Kan man køre den på samme server med Citrix eller skal man have en ny server kun for Access Gateway?
Avatar billede Dunkerbeck Nybegynder
02. december 2010 - 21:28 #7
Man kan sagtens køre CSG og Web Interface på Citrix serveren, men sikkerheden er nok ikke helt i top så :-)

Secure Gateway'en skal helst stå i en DMZ

/Morten