Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 22:53 #1
cpu og bundkort vil passe sammen
jeg ville nok ikke vælge asus med msi microstar som jeg har god erfaring men .

vedr harddisken ville jeg vælge seagate sata 2 7200 rpm diske fremfor hitachi og fx samsung/maxtor diske

husk ram i din liste vælg minimum 2 gb til xp
Avatar billede kvd4ever Nybegynder
31. juli 2008 - 10:37 #2
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 10:47 #3
rammen passer da det er ddr II men

find et bundkort med mulighed for 4 klodser

på shg.dk har de et skema hvor du kan opbygge en komplet pc det er noget nemmere og overskue
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 10:52 #4
harddisken er fin valg serie 10 i seagate

du skal se på disk størelsen hvad du får mest for pengene i dvs tag str og divider med prisen så du får mb prisen

men seagate disken vil du ikke fortryde

overvej evt 2 ens diske og sæt dem i en stripe det vil virkelig køre hurtig ,i en stripe får du så fx 80x2 dvs et c drev på 160 gb

den måde jeg kører stripen på er med 2 stk seagate 320gb sata 2 diske sat sammen dvs 640 gb hvor de så er delt i et c drev på 40gb og resten er data disk d:

men gør man dette skal man huske og tage backup af ens data for ryger 1 disk ryger alt da det ligger spredt på 2 diske
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 11:02 #5
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=K9AGM3%2DF&GroupGuid=3510&SelectedGroup=3510

blot et eks på et msi bundkort til en amd2 sokcet med 4 ram porte

msi har flere i listen med 4 porte men gå ud på msi.com og sammenlign kortene
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 11:05 #6
husk dvd brænder /dvd drev og diskette drev
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2008 - 11:08 #7