Avatar billede lord_mike Nybegynder
30. juli 2008 - 16:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man køre 64 bit programmer på 32 bit windows?

Hej,

Jeg har kørt med en Exchange 2007 server 32 bit i noget tid. Da jeg så skulle aktivere den med en key, (Unlicensed -> Licensed), fandt jeg ud af at kun 64 bit versionen understøtter dette. Viste sig senere at det skyldes at 32 bit versionen er en test version.

Så søger jeg efter emulerings metoder for 64 bit til en 32 bit maskine. Findes ikke. Dog er der masser af omvendte muligheder hvilket ikke helt hjælper mig, da det er en gammel maskine og ikke understøtter 64 bit. (Tror jeg ikke. AMD Athlon XP 3000+)

Så jeg vil gerne vide om hvordan man kan køre et 64 bit program på en 32 bit maskine. En jeg kender foreslog at køre en sekundær server virtuelt, som så var 64 bit, hvori at Exchange serveren kører. Dog tvivler jeg på om jeg har maskinekraften til dette.
Avatar billede holmus Nybegynder
30. juli 2008 - 16:24 #1
Hey Lord Mike

Jeg er ret sikker på at du ikke kan komme til at køre noget som helst 64 bit på en 32 maskine!

Du kan dog forsøge dig, om den nye VmWare ESXi kan løse jobbet for dig, men jeg tvivler på det! (den er i øvrigt gratis)

Det har noget at gøre med selve arkitekturen!

Det ville, i min verden, svare lidt til at du tildelder en maskine, med 40GB fysisk plads, 80GB plads - det kan ganske simpelt ikke lade sig gøre!

Overvej om ikke du skulle købe en ny maskine til formålet!

/holmus
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 16:25 #2
Du kan ikke koere 64 bit apps paa en 32 bit CPU.

Du kan ikke koere 64 bit apps paa en 32 bit Windows.

Det paastaas at man kan koere 64 bit apps paa en 64 bit Windows paa en virtuel PC
paa en 32 bit Windows paa en 64 bit CPU.
Avatar billede lord_mike Nybegynder
30. juli 2008 - 16:59 #3
Altså.. Umuligt.

Så skal jeg i bund og grund finde en måde at stoppe exchangens timer på. Evt installere igen, se hvor den gemmer installations dato. Ah well, tak for hjælpen folkens.