Avatar billede danm Nybegynder
29. juli 2008 - 03:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lave backup gennem mysql sætning

Jeg har et program kodet i VB2005, og gennem dette vil jeg gerne tage backup af mysql databasen via kode. I SQL server som jeg brugte før, kunne jeg bare bruge kommandoen "backup database" og skrive hvor den skulle gemmes i min sql sætning.
Kan jeg gøre noget lignede i MySQL?
De muligheder jeg læste om krævede nogle shell kommandoer, hvilket jeg ikke var helt sikker på hvordan blev gjort..
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 01:37 #1
Avatar billede danm Nybegynder
31. juli 2008 - 02:08 #2
Ja, det kunne være en mulighed men der står at den er forældet så må hellere undlade at bruge den...

Der er åbenbart ikke nogen direkte sætning til MySQL. Jeg blev så nødt til at lave en shell kommando istedet (tog en hel del læsning før jeg fandt helt præcist frem til hvordan) og fik det så nogenlunde til at virke...

Lukker spørgsmålet