Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
26. juli 2008 - 22:32 Der er 23 kommentarer

activeX problemer

Når jeg prøver at åbne for dette
siger min com at den ikke kan installere fordi det ikke er sikkert og derfor er blevet afbrudt.
Jeg har så forsøgt at gå ind i tools og security og ændre lidt på instillingerne, hvilket udmyntet sig i at den nu siger at den ikke kan finde stigen og at der er stadig er risk.

er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan få det installeret og hvordan.

tak danny
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2008 - 23:08 #1
<ole>

Jeg forstår ikke rigtig, hvad du skriver  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2008 - 23:17 #2
Luk IE.
Højreklik på IE-ikonet -> Kør som administrator -> Prøv at installere igen.

Så burde det spille....
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
26. juli 2008 - 23:21 #3
Jeg sidder med min kæreste og kigger på edc (ejendomsmægler) hjemmeside og finder et hus vi gerne vil  kigge nærmere på.
Jeg går derfor ind og trykker på 360 graders vinkel systemet, som fortæller at man skal installere activeX for at kunne afspille, dette kommer som et popup øverst på skærmen. der trykker jeg så installer, men det vil computeren ikke, den siger at den har stoppet mit forsøg, da den ikke har tillid til udbyderen af dette program. Normalt ville dette enkelt kunne løses ved at trykke ignorer og installer alligevel, men det kan jeg altså ikke i dette tilfælde. Jeg har prøvet at ændre instillingerne inde i internetinstillinger/sikkerhed og lavet en custum hvor jeg slår nogle af disse sikkerheder fra, men så kan den ikke finde noget at downloade fra....

Håber det giver lidt mening for dig. mit problem er også at det er et engelsk windows jeg sidder med, så det kan godt være lidt svært at oversætte
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
26. juli 2008 - 23:22 #4
hvad er IE
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2008 - 23:26 #5
IE = Internet Explorer

Mit forslag burde virke på en Vista-maskine....
Avatar billede olebole Juniormester
26. juli 2008 - 23:26 #6
<ole>

IE = Internet Explorer  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
26. juli 2008 - 23:27 #7
IE = Internet Explorer
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2008 - 23:28 #8
Det skyldes en masse sikkerhed i Vista, men hvis du kører IE som administrator burde der ikke være problemer.
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
26. juli 2008 - 23:34 #9
Windows has blocked this software because it can´t verify the publisher. Det er hvad den siger og jeg har startet IE som administrator
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juli 2008 - 23:42 #10
Der må være nogle blokeringsoplysninger under adresselinjen, som du kan klikke på: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/b76eb54e-3ff9-4b80-b160-59b69e6fc2161030.mspx#EO
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
26. juli 2008 - 23:57 #11
Jeg kører med windows xp sp3. og ja der kommer en linie under adressefeltet men der kan jeg vælge mellem "installer" eller "hvad er risikoen" eller " mere info". jeg trykker så installer og så siger den at den ikke kan finde publisher og derfor er blevet blokeret af windows.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2008 - 00:05 #12
Prøv evt. at nulstille sikkerhedsniveauet i IE, ellers ved jeg ikke lige hvor problemet ligger....

Funktioner -> Internetindstillinger -> Sikkerhed -> Nulstil alle zoner til standardniveau
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
27. juli 2008 - 00:12 #13
Ja det har jeg forsägt det hjalp heller ikke. så noget bøvl.....:-(
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juli 2008 - 00:19 #14
Kom lige til at tænke på, er det ikke Java du mangler?

Prøv at downloade offline-installationsfilen herfra: http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Altså, klik på denne linie på siden: Windows XP/Vista/2000/2003 Offline

Gem filen på dit skrivebord, og installer derfra.
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2008 - 00:20 #15
Kan det være, fordi siden kræver Java?
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2008 - 00:20 #16
*LoL* Vejmands ekko takker vist af her!  ;D
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
27. juli 2008 - 01:24 #17
Har jeg gjort desværre det er ikke derfor.

kan da lige prøve igen men tror ikke det hjælper.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
27. juli 2008 - 01:35 #18
hvad for et antivirus program benytter du?
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
27. juli 2008 - 10:13 #19
norton. jeg har prøvet at slå autoprotect fra ellers ved jeg ikke hvilke der evt. skulle slås fra. har du et bud?
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2008 - 13:47 #20
Doooohhh ... nu ser jeg pludselig, hvad denne tråd i virkeligheden drejer sig om! Du kan roligt slappe af - alt er, som det skal og bør være  =)

Der findes forskellige såkaldte stiching programmer, som mere eller mindre automatisk samler en bunke billeder til en 360° fremvisning. Nogle af disse programmer kan både lave projektionen som en cylinder - mens andre laver den sphærisk.

Den første slags kan man sagtens lave en fremviser til, som køre med ganske almindelig HTML/JavaScript (som alle dagens browsere understøtter). Den anden slags skal der bruges en speciel player - en ActiveX kontrol - der kan håndtere den type fremvisning.

Det er med andre ord blot en player, egendomsmægleren gerne vil have dig til at downloade - så du kan se hans 360° projektioner  ;o)

Jeg har selv engang haft en lign. player installeret og har kun gode erfaringer med den. Jeg ville dog nok aldrig lægge en sådan projektion på en hjemmeside uden klart og tydeligt at forklare brugeren, hvad det handler om - og måske give 'den forsigtige/nervøse' en anden mulighed for at se projektionen.

Mit råd ville være at lade playeren installere - men jeg kan naturligvis ikke udstede 100% garantier. Er du stadig nervøs, så giv mig evt. adressen til siden. Ligger den bag login, så kopier koden og sæt den ind her. Så skal jeg nok kikke den efter  =)
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2008 - 13:47 #21
njaahhh ... "stitching programmer" hedder det vist  =)
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2008 - 13:51 #22
Jeg tror faktisk, det var dette stiching program, jeg havde panorama playeren installeret til:
    http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html
Avatar billede dannyvingaard Nybegynder
27. juli 2008 - 14:09 #23
Jeg er ikke nervøs for at installere der bør ikke være problemer med noget som kan installeres på en ejendomsmæglerside. jeg kan simpelthen ikke installere mit windows stopper det.  "Windows has blocked this software because it can´t verify the publisher" det er hvad den siger.