Avatar billede madsupgradeit Nybegynder
22. juli 2008 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiere ad fra en server til en anden

Hej.

Der er kommet ny server skal derfor ha kopieret ad fra den gamle server over...

De køre begge 2 small business server og kan der for ikke få ADMT til at fungere da de er i samme domaine..

På forhånd tak, Btw ingen ghost
Avatar billede riversen Nybegynder
22. juli 2008 - 14:41 #1
normalt er proceduren at man promoter ny server til DC, flytter rollerne over og så demoter den gamle. Men jeg er ikke sikker på sbs understøtter mere end 1 dc
Avatar billede madsupgradeit Nybegynder
23. juli 2008 - 08:18 #2
Gør den hellere ikk.:(
Avatar billede riversen Nybegynder
23. juli 2008 - 08:56 #3
så snakker vi et disaster/recovery scenarier, hvor du genskaber AD'et vha. backup på den anden server. Servernavn og AD skal hedde nøjagtigt det samme etc. Der findes beskrivelser fra MS og diverse andre.

Personligt ville jeg nok lave en nyt AD og foretage en migrering af hele skidtet med mindre det er et setup med mange member servers, der ikke er lige at migrere.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. august 2008 - 11:28 #4
Du kan ikke lave det på den måde som du lægger op til...

Den eneste måde at lave det nummer på er at lave et image af skidtet, loade det på den nye server og så skifte HAL for at få det til at virke.

Hvis du ikke har mod på selv at gøre det med de tilgængelige commandline tools fra Microsoft findes der er et tool fra Acronis som kan hjælpe dig:

http://eu.acronis.com/smb/products/ATISBS/

Husk at få featuren Universal Restore med da det kan skifte HAL for dig så Windows kan boote på den nye server :)
Avatar billede madsupgradeit Nybegynder
28. april 2009 - 08:26 #5
Lukket