Avatar billede kar_sten Nybegynder
22. juli 2008 - 00:37 Der er 1 løsning

Virtualisering og konsolidering..

Hej Forum

Jeg kunne godt tænke mig at samle 4 eksisterende workstations i én server-løsning.

Grunde har jeg mange af, men primært er det grundet fler-bruger-løsning for samme databaser m.m.

Jeg bruger i mit virke nogle programeringsværktøjer som dels kigger i sql og dels i bde. Selve værtøjet tilbyder desværre ikke en FB-løsning i sig selv, ej heller er det server kompatibelt. De 3 af de 4 eks. workstations er idag individuelle "XP vlk" programmerings pc'er. Den 4. er en "Vista oem".

Jeg forstiller mig at bruge "vista" maskinen som server-løsning for den samlet løsning. Dette pga licens problematik. Jeg har jo XP vlk'er og en Vista oem - og som bekendt følger oem maskinen, ikke brugeren.

Jeg tænker at inst. MS-virtuel-server oven på Vista'en, herefter ville jeg så inst. 3xMS-virtuel-pc med 3 gange XP vlk.

Mine spørgsmål er så:

Er dette opsæt overhovedet brugbart?

Kan man boote på en virtuel server?

Kan man fra en virtuel server ramme andre virtuelle maskiner?

Findes der en enklere måde at lave min fler-bruger løsning på?

Mvh Karsten
Avatar billede kar_sten Nybegynder
23. juli 2008 - 14:03 #1
Der var vist ingen hjælp at hente...