Avatar billede 4b4 Nybegynder
09. juli 2008 - 13:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sidetal i office 2007

HJÆLP!

Jeg har en opgave .. med forside og litteraturliste, hvor jeg skal have sidetal på. Dvs. sidetallene skal ikke blive vist på side 1 og 2 (forsiden og litteraturlisten) men starte på "side 3" .. med nummer 1..

Hvordan gøres dette i office 2007?
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2008 - 14:01 #1
Du vælger sektionen "indsæt" foroven i din menu i Word, og derinde vælger du iconet "sidetal", og igen derunder vælger du "formater sidetal", og igen derunder vælger du hvad side du vil begynde at sætte sidetal på.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
09. juli 2008 - 14:04 #2
yep.. så langt så godt.. men der er også sidetal på min første sektion (der hvor forsiden og litteraturlisten er...) hvordan gør jeg så der ikke vises sidetal her?
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2008 - 14:10 #3
Hvis jeg forstår dig rigtigt; så er det et dokument, hvor du ønsker at indsætte sidetal i, men IKKE på forside og litteraturliste ?. Og hvis det er korrekt forstået, så får du heller ikke sidetal på de 2 nævnte sider, hvis du følger anvisningen.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
09. juli 2008 - 14:46 #4
Jeg har indsat et sektionsskift.. og sat "begynd sidetal" til 4.. hvilket bare gør at den nu starter med sidenummer 4 i min nye sektion.. :/
Avatar billede ebea Ekspert
10. juli 2008 - 10:03 #5
jeg har prøvet at lave et dokument med 8 sider, og indsat et sektionsskift på side 4, og derefter klikket på det nye sektionsskift, og bedt om at indsætte sidetal startende med sidetal 1; og det virker her hos mig. Jeg får nu sidetal 1 på den nye sektion, og ikke sidetal på de 3 første sider.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
10. juli 2008 - 11:36 #6
Nu siger du "klikke på det nye sektionsskift" .. er det bare at placere musen på et random sted på dokumentet i den nye sektion?
Avatar billede ebea Ekspert
10. juli 2008 - 11:49 #7
Ja; jeg satte min cursor på det første ord i den nye sektion.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
26. juli 2008 - 12:42 #8
Ovenstående virkede ikke. En løsning er at lave et sektionsskift, sætte første side som "special page" og indsætte sidetal på efterfølgende sektion startende med sidetal 1.