Avatar billede mhp_dk Nybegynder
03. juli 2008 - 13:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Select skal vise tomme

Jeg har lavet et script hvor jeg sender mail rundt til personer.
Her er lidt af det
sql_result_ := sql_result_ || rec_.Vare || tab_ || rec_.Fejl

Mailen kunne se sådan ud:
Vare  Beskrivelse
1000  Dfdkjfgkjgkljfl
1010  Dkjdgjadkfj
1000000  Ddakjfækajdflkadf

Mit problem er rent kosmetisk, jeg vil gerne have at det så sådan her ud:
Vare    Beskrivelse
1000    Dfdkjfgkjgkljfl
1010    Dkjdgjadkfj
1000000  Ddakjfækajdflkadf

Som i kan se har jeg en TAB, men den tager jo ikke hensyn til at vare er længere end sidste gang, feltet Vare er op til 25 karaktere.

Håber i kan hjælpe :o)
Avatar billede mhp_dk Nybegynder
03. juli 2008 - 13:03 #1
Sådan her vil jeg gerne have det:
Vare      Beskrivelse
1000      Dfdkjfgkjgkljfl
1010      Dkjdgjadkfj
1000000    Ddakjfækajdflkadf

Hvis formateringen går i fisk igen, men jeg blot pæne lige rækker.
Avatar billede pgroen Nybegynder
03. juli 2008 - 13:09 #2
Jeg går ud fra at du bruger en font med fast bredde, fx. Courier...

Prøv med

sql_result_ := sql_result_ || rpad(rec_.Vare,25) || tab_ || rec_.Fejl
Avatar billede mhp_dk Nybegynder
03. juli 2008 - 13:41 #3
Nemlig :o), tak for det.