Avatar billede lbaad Nybegynder
01. juli 2008 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linux version

hej

Vi står og skal til at migrere fra Windows 64-bit til linux.

Vi får udstyret leveret fra HP, som vil installere en Red Hat Enterprise version.
Er der forskel på de forskellige linux distributioner, og vil det være en fordel, at køre med Oracle Unbreakable istedet?

Ser frem til nogle meninger

Mvh
Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2008 - 15:58 #1
Der er lidt forskel paa Linux distroer.

RHEL er er fremragende distro som serioes server.

Oracle unbreakable Linux er baseret paa RHEL.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2008 - 15:59 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2008 - 16:00 #3
(RHEL = RedHat Enterprise Linux)
Avatar billede lbaad Nybegynder
01. juli 2008 - 21:53 #4
Synes også, at RHEL lyder, som den bedste løsning.
Det er HP blades 460c, som den kommer til at køre på, og HP har klart haft flest erfaringer med RHEL end UBL.

Takker for dine kommentarer arne_v. Du får points, hvis der ikke kommer flere svar imorgen.

/Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2008 - 03:17 #5
Jeg smider et svar.
Avatar billede lbaad Nybegynder
02. juli 2008 - 12:10 #6
Arne_v, ved du hvad forskellen er på 32-bit og 64-bit redhat enterprise?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2008 - 15:16 #7
Tja - den ene er 32 bit og den anden er 64 bit.

:-)

Linux har brugt 64 bit laenegere end Windows, saa jeg vil kalde 64 bit Linux modent.

Medmindre det er en server med meget lidt RAM, saa ville jeg vaelge 64 bit.

32 bit er for lidt til en database server idag.