Avatar billede valsbol Seniormester
27. juni 2008 - 09:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MiSecurityCenter hvordan slippe af med det

Pludselig åbner min notebook med Windows XP Home Edition ikke på mig egen selvvalgte hjemmeside, men på MiSecuityCenter siden. Jeg vil gerne selv bestemme, hvilken sikkerhed jeg ønsker, så derfor vil jeg af med den startside. Hvordan deinstallerer jeg den?
Avatar billede valsbol Seniormester
27. juni 2008 - 09:10 #1
Det skulle være MySecurityCenter
27. juni 2008 - 09:12 #2
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede valsbol Seniormester
27. juni 2008 - 09:37 #4
Karise Larry. Tak for dit svar. Men jeg mener at have set et eller andet sted, at der er en direkte afinstallationsvejledning til MySecurityCenter. Jeg tror det hører hjemme i et eller andet forum, men kan ikke huske hvor det er. Nu vil jeg prøve at bruge Hijackthis for det kan sikkert fjerne andre onde filer og programmer. Tak for svaret. Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2008 - 10:06 #5
Det burde du gøre nu, for en log fra Hijackthis tager 1 minut at lave...
(Vi skal lige se den)
Avatar billede valsbol Seniormester
27. juni 2008 - 11:49 #6
her er min hijackthis log file. Den er lang.
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:48:24, on 27.06.2008
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Programme\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programme\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programme\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programme\ANYCOM\Blue USB-200-250\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programme\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programme\Sceneo\Bonavista\Services\PVR\PVRService.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programme\Home Cinema\TV Enhance\Kernel\TV\TVECapSvc.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programme\Home Cinema\TV Enhance\Kernel\TV\TVESched.exe
C:\Programme\SMSC\SetIcon.exe
C:\Programme\Home Cinema\TV Enhance\TVEService.exe
C:\Programme\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Programme\Browser Mouse\mouse32a.exe
C:\Programme\Muiltmedia keyboard Utility\1.3\KbdAp32A.exe
C:\Programme\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
C:\Programme\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programme\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Programme\Google\Google Talk\googletalk.exe
C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programme\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Programme\Sceneo\Bonavista\SERVICES\ODSBC\ODSBCApp.exe
C:\Programme\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\wcescomm.exe
C:\Programme\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\rapimgr.exe
C:\Programme\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programme\ANYCOM\Blue USB-200-250\BTTray.exe
C:\Programme\RALINK\Common\RaUI.exe
C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Nokia\MPAPI\MPAPI3s.exe
C:\Programme\PC Connectivity Solution\NclBTHandler.exe
C:\Programme\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programme\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Dokumente und Einstellungen\Niels Ebbe Huus\Desktop\Spywarefri\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.nhuus.de/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.aldi.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programme\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programme\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programme\google\googletoolbar3.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programme\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetIcon] \Programme\SMSC\SetIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Programme\Home Cinema\PowerDVD\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TVEService] "C:\Programme\Home Cinema\TV Enhance\TVEService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [InstantOn] "C:\Programme\CyberLink\PowerCinema Linux\ion_install.exe /c "
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programme\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programme\Browser Mouse\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FLMK08KB] C:\Programme\Muiltmedia keyboard Utility\1.3\KbdAp32A.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programme\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Programme\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programme\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [googletalk] C:\Programme\Google\Google Talk\googletalk.exe /autostart
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programme\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programme\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programme\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [TVBroadcast] C:\Programme\Sceneo\Bonavista\SERVICES\ODSBC\ODSBCApp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programme\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Programme\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\wcescomm.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [gSyncit] C:\Programme\gSyncit\gSyncit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programme\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKALER DIENST')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETZWERKDIENST')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [IETI] C:\Programme\Skype\Phone\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [IETI] C:\Programme\Skype\Phone\IEPlugin\unins000.exe /VERYSILENT /SUPPRESSMSGBOXES /NORESTART (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader - Schnellstart.lnk = C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Ralink Wireless Utility.lnk = C:\Programme\RALINK\Common\RaUI.exe
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programme\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Nach Microsoft &Excel exportieren - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Senden an &Bluetooth - C:\Programme\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programme\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Konsole - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programme\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programme\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programme\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programme\ANYCOM\Blue USB-200-250\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: @C:\Programme\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programme\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programme\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programme\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.aldi.com/
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {0B79F48A-E8D6-11DB-9283-E25056D89593} (F-Secure Online Scanner 3.1) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1160402350437
O16 - DPF: {67A5F8DC-1A4B-4D66-9F24-A704AD929EEE} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/DriverDownload/srl/2.0.0.1/sysreqlab2.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1161001832152
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=19588
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\GEMEIN~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programme\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Programme\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programme\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programme\ANYCOM\Blue USB-200-250\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programme\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programme\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programme\Gemeinsame Dateien\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programme\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programme\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Sceneo PVR Service (srvcPVR) - Buhl Data Service GmbH - C:\Programme\Sceneo\Bonavista\Services\PVR\PVRService.exe
O23 - Service: TVEnhance Background Capture Service (TBCS) (TVECapSvc) - Unknown owner - C:\Programme\Home Cinema\TV Enhance\Kernel\TV\TVECapSvc.exe
O23 - Service: TVEnhance Task Scheduler (TTS)) (TVESched) - Unknown owner - C:\Programme\Home Cinema\TV Enhance\Kernel\TV\TVESched.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
O24 - Desktop Component 0: Gmail - http://mail.google.com/mail/?auth=DQAAAIkAAABQGz9XtlDrauUomgRRhN3hX8HvPBJ71VhAON2OPP0aAEXD1bXoWKLCBhUZ_RSdCUVPToSYI4Kngs-2XrETM73lZPAQoByWP-SixNioKn3EXBP7-W0pfMTl3pY8X5cTO1cGBmbt9p7_raq_cs8SHsbR-cpg8cffLnjYhN1FgHf3SC7RuemajUGzIYQ2PA0Izps&zx=12ptgpr9re3w9

--
End of file - 14873 bytes
Avatar billede valsbol Seniormester
27. juni 2008 - 11:51 #7
Der blev meldt ved at køre MalwarebytesAM.exe 157 infircerede filer. Derpå da jeg valgte "fjern alle" var der nogle, som først kunne fjernes når jeg genstartede og kørte scanningen igen
30. juni 2008 - 20:32 #8
Forstod ikke lige det sidste ?

Hvordan er status så nu ?

(Husk WindowsUpdate - du mangler vist en del ?)
Avatar billede valsbol Seniormester
30. juni 2008 - 23:05 #9
Lidt mere forklaring. Når jeg kørte Malwarebytes så stod der at den  havde fundet 157 vira, og spurgte om jeg ville rense dem ud. Det svarede jeg da til. Men jeg skal på ferrie nu, så jeg vender tilbage, når jeg kommer hjem. Tak for din hjælp så langt.
01. juli 2008 - 06:37 #10
Uha - ferieramt *S*
Avatar billede valsbol Seniormester
17. november 2010 - 13:30 #11
Hej KArise-Larry. send mig et svar, så vi kan få lukket denne tråd
17. november 2010 - 15:39 #12
Ping...
(Det var så et [svar]...)