Avatar billede mikkeloliver Nybegynder
22. juni 2008 - 14:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linksys! sikkerheds opsætning??

jeg har lige købt en linksys wireless-g broadband router model wrt54gl v1.1 jeg har prøvet at opsætte sikker net men det lykkes mig ikke... der er en knap man trykker på og så skulle det fungerer. Nogen der har et tip?? eller ved hvordan man opsætter router til sikker net??
mvh Mikkel
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2008 - 15:08 #1
Hvordan ved du at det ikke er lykkes dig ?
Avatar billede mikkeloliver Nybegynder
22. juni 2008 - 15:49 #2
det ved jeg når jeg oprette til min router... viser den usikker net!! :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2008 - 16:07 #3
Med andre ord kan du godt komme på nettet ?
Avatar billede mikkeloliver Nybegynder
22. juni 2008 - 16:21 #4
Ja selvfølgeklig ellers kunne jeg ikke se om det er et sikkert netværk! men alle kan komme nu og det gider jeg ikke!! jeg skal ha lavet en adgangskode for nettet, men det er det jeg ikke kan finde ud af!
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2008 - 16:41 #5
Så gør du blot følgende:

Du skal åbne en browser og skrive 192.168.1.1 i adressefeltet og trykke enter.

Nu skulle du gerne komme til routerens opsætningsside. Det er underordnet om du anvender trådet eller trådløs forbindelse. Dog skal du vide, at når du trådløst har aktiveret kryptering på det trådløse net, så vil du blive afkoblet, og skal foretage fornuet loggin til nettet, hvor du angiver den kode som du indsætter om lidt.

Når du er kommet til opsætningssiden, vil den have et brugernavn, og et password, og har du ikke ændret på dette, skal du ikke skrive noget brugernavn, men blot skrive admin i password.

Nu klikker du på wireless i menuen øverst i vinduet, og vælger basic wireless setting.
Ud for mode skal der gerne stå mixed.
Ud for SSID skal der gerne stå et unikt navn, som du har givet netværket.
Ud for Channel gør du intet, med mindre du en gang får problemer med at du bliver koblet af utidigt, for så skifter du blot kanal.
Ud for wireless broadcast vælger du enable, indtil det hele fungerer som det skal. Derefter vælger du disable.
Nu klikker du på Wireless security menuen.
Ud for security mode vælger du WPA personal.
Ud for WPA algoritme vælger du TKIP.
Ud for WPA shared key skriver du en kode til netværket, og den skal du huske, og må gerne indeholde både tal og bogstaver, og gerne både store og små.
Klik på save.

Nu skal du logge på trådløst, og når den anmoder om netværkskoden, skriver du den nøjagtig som du gjorde i opsætningen.
Avatar billede mikkeloliver Nybegynder
06. september 2008 - 22:42 #6
hmm kun kommentar ingen svar... ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2008 - 10:19 #7
Du skal ikke forvente svar, før du har indikeret af den foreslåede løsning kunne hjælpe dig. Ganske enkelt. :-)