Avatar billede martinbk Nybegynder
21. juni 2008 - 03:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Designspørgsmål kørende app

Hejsa E

Jeg sidder lidt og grubler over forskellige måder at designe følgende på.

Jeg har en process kørende der forbundet til en ircd og spytter forskellig information ud fra tid til anden til en IRC kanal, nu vil jeg så gerne have denne bot til også at rapportere hver gang nogen laver en commit til et SVN repository, SVN serveren eksevere et post-commit script hver gang der laves en successfuld commit, som man selv kan skrive, mit spørgsmål er så, hvordan vil det være mest optimalt at lave noget sådan eftersom jeg jo ikke blot kan starte en ny process af min bot hver gang nogen laver en commit, det ville give en farlig ræsen ind og ud af IRC kanalen.

jeg har overvejet et par muligheder.
1. skrive post-commit scriptet som laver et pænt formateret output til en logfil som min bot så via an FileSystemWatcher holder øje med og læser fra, ulempen her er det er ret besværligt at formatere pænt hvis det blot bliver "læs log og spyt det ud"
2. mulighed jeg overvejede var at sende data'en fra post-commit over en socket, men af en eller anden grund er jeg ikke voldsom vild med den løsning.

det jeg gerne vil have er en eller anden måde at fortælle en allerede kørende process "halløj der er sket noget her og du bør gøre noget", en slags observer pattern, spørgsmålet er bare hvordan det implementeres i denne sammenhæng.

Håber nogen har en god idé
Avatar billede md_craig Nybegynder
22. juni 2008 - 13:08 #1
Jeg er ikke helt med...

Hvordan ændre (2) dit formaterings problem?

Kunne du ikke smide dataene ned i den "logfil" uden at være en formateret besked, men istedet fx. noget XML du så kunne læse og tolke?

Hvis du vil have noget observer agtigt til at kører, så kræver det vel du kan "pulle" data fra din SVN efterfølgende?

Det kan du jo vel også implementere efter både (1) og (2) så?... der er selfølgelig andre løsninger, men dem jeg kan komme på er ikke meget pænere, snarer omvendt.
Avatar billede martinbk Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:12 #2
jeg endte med en form for observer pattern, mit post-commit script laver blot en touch på en logfil, dette fortæller min bot at der er blevet commitet og den henter selv de data den skal bruge via svnlog binary