Avatar billede splitbus Nybegynder
20. juni 2008 - 21:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Overføre filer via Netværk...PC er væk

Hej

Det virkede fint....Finder...Gå....Opret forbindelse....Gennemse og vupti der var min PC.

Fik nogle fejlmeldinger på de filer jeg overførte, så jeg rodede lidt og næste gang jeg trykkede "Gennemse" var min PC ikke at finde.....

Hvad har jeg fået trykket på ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. juni 2008 - 22:57 #1
Er det via FireWire eller Ethernet ?

Via Ethernet kan lade din PC tro at din Mac er en Hacker og lukker dermed forbindelsen.

Pyh - godt du købte Mac.

Brænd en CD eller brug din Mac som harddisk gennem et FireWire-kabel . . .
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. juni 2008 - 14:24 #2
Det var via Ethernet

Tror jeg er kommet til at trykke / vælge noget forkert i en eller anden menu der kom frem. Jeg havde et popup billede valgte et eller andet og vupti, væk var PC :(

Er også indtil videre ganske tilfreds. Skal lge vende mig til det nye tastatur. Hvor kan man finde en stor samling / oversigt over tastatur genveje ?

Har købt Fire-Wire men PC kunne ikke se Mac'en :(

Det virkede umiddelbart fint over Ethernet, så det vil jeg gerne prøve igen, senere kan jeg forsøge med Firewire
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. juni 2008 - 19:22 #3
Du kan (som i WINDÅSE) se de enkelte tastaturgenveje når du vælger fra menuerne.
-kender du dem fra Windows er det næsten bare bytte CTRL ud med ÆBLE-tasten
F.eks CTRL+C (kopier) på PC og ÆBLE+C på Mac.

Her er listen iøvrigt:
http://lixlpixel.org/mac-keyboard-shortcuts/
Avatar billede splitbus Nybegynder
22. juni 2008 - 19:26 #4
I win kan man Alt + Tab gennem alle åbne programmer...Hvordan gør man på en Mac.

Man kan når man har minimeret et vindue hente filer frem nede på "bundlinien" men syntes det er for besværligt også fordi de røde / gule  grønne er meget små.

Man kan cmd + tab gennem prg men det er kun den øverste linie der kommer frem ikke selve programmet :(
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. juni 2008 - 20:36 #5
ÆBLE+TAB
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. juli 2008 - 09:40 #6
Når jeg forsøge at finde min kærestes Mac på samme måde som jeg finder PC er der ingen Mac.

Skal hun forberede et eller andet ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. juli 2008 - 09:41 #7
"Hoppe" ,ellem åbne winduer i et program, f.eks Safari er ÆBLE + <
Avatar billede splitbus Nybegynder
08. august 2008 - 05:57 #8
-
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. august 2008 - 11:12 #9
På din kærestes Mac skal du gå i "Systemindstillinger" > "Deling" og dele via forskellige muligheder.
-hvis FireWall er slået fra er det nemmere.

Igen kan du faktisk give adgang til en bestemt maskine, hvis du kører med faste IP-adresser på alle dine maskiner.