Avatar billede pincode Nybegynder
20. juni 2008 - 07:04 Der er 14 kommentarer

Norton Antivirus 2002 vil ikke opdatere virusdefinitioner autom.

Hej

Jeg har en version af Norton Antivirus 2002, som i følge programmet selv, skulle være gældende til år 2033. Problemet er at det er holdt op med at opdatere virus definitionerne automatisk, faktisk kan man heller ikke opdatere dem manuelt.

Jeg har installeret en ny version af live-update, og det virkede også første gang jeg kørte det, så blev definitionerne opdateret, men derefter kunne det ikke mere. Hvad kan der være galt med det?? Det er vel ikke nok bare at geninstallere Norton??

Mvh K.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2008 - 07:23 #1
Skrot Norton den bruger alt for mange resursor, installer AVG 8.0 i stedet.http://www.pcworld.dk/download/12/1580
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2008 - 07:43 #2
Det kan være svært at fjerne Norton her er en vejledning.

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2008 - 07:45 #3
Velkommen til.
20. juni 2008 - 08:34 #4
(Den vejledning synes jeg at have set før *SS* - Fint nok!)
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2008 - 08:37 #5
Kan godt lide at genbruge gode ting.
Avatar billede pincode Nybegynder
20. juni 2008 - 12:55 #6
Tak :-)

Jeg vil nu helst bibeholde min Norton da den jo før har fungeret, men det kan jo blive nødvendigt at fjerne den, hvis problemet ikke blir løst.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2008 - 13:40 #7
Den er garnteret udløbet den hedder i dag 360, og den koster en bundegård med husdyr når den skal fornys, den anden jeg linker til er gratis og meget bedre end norton.
Avatar billede pincode Nybegynder
20. juni 2008 - 18:16 #8
Hmm... det er sådan en firmaPC jeg har, så det burde jo virke, der står inde i Norton programmet at jeg har licens til år 2033...
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2008 - 06:10 #9
Tror du på det?
21. juni 2008 - 10:17 #10
(Jeg har også haft en Norton 2003 version som kunne 'ændres' til at vare 30 ÅR *S*)
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2008 - 13:48 #11
Kunne den så stadig opdateres i dag 2008?
22. juni 2008 - 12:55 #12
(Er totalt skiftet over til AVG(8) )
Avatar billede Jensen DK Novice
31. august 2008 - 14:31 #13
Sker der noget her eller kan der lukkes?
Du kan læse her hvordan der lukkes / gives point.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:46 #14
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Er ved at lave en liste over dårlige betalere.