Avatar billede dnw Nybegynder
19. juni 2008 - 00:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Creative Live! Cam Vista IM installations problemer

Hej,

Som overskriften fortæller, så har jeg problemer med at installere mit nye WebCam. Dum som jeg er, så læser jeg ikke manualen og slutter WebCam'et til med det samme og installerer driveren bagefter. Det resulterer bare i at når den er færdig, så genstarter min bærbare og så siger den at der var problemer med installation af enheden. Der stod noget med "Cyclic redundancy check error" eller noget i den dur.

Jeg har utallige gange prøvet at fjerne driverne og geninstallere og sætte cam'et i en anden port osv. Jeg har endda brugt Driver Cleaner til at fjerne resterne og så geninstallere, men det lort gider bare ikke virke!! Jeg har også prøvet at hente de nyeste drivere fra Creative's hjemmeside men stadig uden held.

Nogen bud eller skal jeg smide lortet ud?

Jeg kører med Windows XP på en forholdsvis gammel Dell bærbar.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2008 - 00:42 #1
Du kan evt. prøve at lave en systemgendannelse og så installere i den rigtige rækkefølge bagefter.

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før du installerede.
Avatar billede dnw Nybegynder
19. juni 2008 - 01:47 #2
Det har jeg lige gjort nu, men den kommer stadig med samme fejlmeddelelse når installationen er færdig og jeg har tilsluttet cam'et.
Avatar billede dnw Nybegynder
19. juni 2008 - 14:09 #3
Nu har jeg prøvet med et helt nyt cam. Denne gang er det et Logitech QuickCam communicate STX. Når jeg er færdig med installationen og slutter kameraet til, så genstarter computeren noget tid efter og kommer med fejlmeddelelsen: Data error (cyclic redundancy check). Anden gang jeg prøvede kom BSOD frem.

Hvad er der galt?
Avatar billede dnw Nybegynder
21. november 2012 - 19:05 #4
Gammel tråd.